Jak dziś – w czasach kryzysu i przymusowej izolacji związanej z pandemią koronawirusa – powinni zachować się liderzy i HRowcy? Temat widziany z rożnych perspektyw: ekonomisty i doradcy PR, osoby zasiadającej w Zarządzie dużej firmy i dyrektora personalnego.
Rozmowa Małgorzaty Górskiej, HRD, HR Influencer, Bożeny Leśniewskiej, Wiceprezes Zarządu Orange i Dariusza Tworzydło, profesora UW, ekonomisty, PR-owca z Joanną Malinowską-Parzydło. Dyskusja przebiegła w ramach akcji #HRInsight i dotyczyła ważnej lekcji, którą powinni, z ostatnich wydarzeń związanych z kryzysem i przymusową izolacją, wyciągnąć liderzy i osoby odpowiedzialne za HR w firmach.
Temat jest odpowiedzią na różne praktyki, które są obserwowane na rynku pracy: zwalnianie przez e -maile, brak szczerych rozmów z pracownikami, sprzeczne komunikaty dot. sytuacji firmy wysyłane na zewnątrz vs. wewnątrz firmy.
Krótkim podsumowaniem rozmowy niech będzie pytanie, które także padło – w jakie trzy postawy liderów dziś warto zainwestować, czyli jakich liderów potrzebują firmy w czasie kryzysu?
- Lider, który mimo zdalnej pracy potrafi budować relacje. Kluczowe w relacji lider-zespół jest słowo zaufanie, a nie da się go zbudować w sposób cyfrowy, patrząc na ludzi tylko na zebraniach, przez szklany ekran.
- Lider, który ma zdolność adaptacyjną, który w nietypowych sytuacjach szuka sposobów, rozwiązań a nie powodów do odkładania decyzji “na później”. Ważna jest potrzeba szybkiego myślenia i działania.
- Empowerment. Lider powinien kierować zespołem tak, żeby pozwolić ludziom działać także w kryzysowej sytuacji. Ważne jest to, żeby czuli że mają wpływ w swoich obszarach odpowiedzialności mimo, że pracują zdalnie, są w izolacji.
Źródło: hrinfluencers.pl
Grafika: Freepik