DON’ts, czyli czego liderzy i HRowcy nie powinni robić w czasach izolacji i kryzysu

DON’ts, czyli czego liderzy i HRowcy nie powinni robić w czasach izolacji i kryzysu

Jak dziś – w czasach kryzysu i przymusowej izolacji związanej z pandemią koronawirusa – powinni zachować się liderzy i HRowcy? Temat widziany z rożnych perspektyw: ekonomisty i doradcy PR, osoby zasiadającej w Zarządzie dużej firmy i dyrektora personalnego.

Jak media społecznościowe wspierają procesy rekrutacyjne? Social media w pracy HR-owca
Nowa era rekrutacji – rola sztucznej inteligencji
31% firm w Polsce planuje nowe rekrutacje, ale 46% nie przewiduje zmian kadrowych. O zwolnieniach myśli już 21% pracodawców znad Wisły

Rozmowa Małgorzaty Górskiej, HRD, HR Influencer, Bożeny Leśniewskiej, Wiceprezes Zarządu Orange i Dariusza Tworzydło, profesora UW, ekonomisty, PR-owca z Joanną Malinowską-Parzydło. Dyskusja przebiegła w ramach akcji #HRInsight i dotyczyła ważnej lekcji, którą powinni, z ostatnich wydarzeń związanych z kryzysem i przymusową izolacją, wyciągnąć liderzy i osoby odpowiedzialne za HR w firmach.

Temat jest odpowiedzią na różne praktyki, które są obserwowane na rynku pracy: zwalnianie przez e -maile, brak szczerych rozmów z pracownikami, sprzeczne komunikaty dot. sytuacji firmy wysyłane na zewnątrz vs. wewnątrz firmy.

Krótkim podsumowaniem rozmowy niech będzie pytanie, które także padło – w jakie trzy postawy liderów dziś warto zainwestować, czyli jakich liderów potrzebują firmy w czasie kryzysu?

  1. Lider, który mimo zdalnej pracy potrafi budować relacje. Kluczowe w relacji lider-zespół jest słowo zaufanie, a nie da się go zbudować w sposób cyfrowy, patrząc na ludzi tylko na zebraniach, przez szklany ekran.
  2. Lider, który ma zdolność adaptacyjną, który w nietypowych sytuacjach szuka sposobów, rozwiązań a nie powodów do odkładania decyzji “na później”. Ważna jest potrzeba szybkiego myślenia i działania.
  3. Empowerment. Lider powinien kierować zespołem tak, żeby pozwolić ludziom działać także w kryzysowej sytuacji. Ważne jest to, żeby czuli że mają wpływ w swoich obszarach odpowiedzialności mimo, że pracują zdalnie, są w izolacji.

Źródło: hrinfluencers.pl
Grafika: Freepik