21 najlepszych polskich kampanii Public Relations nagrodzonych w konkursie PR Wings 2024

21 najlepszych polskich kampanii Public Relations nagrodzonych w konkursie PR Wings 2024

Znamy 21 najlepszych polskich kampanii public relations wyłonionych w 24 kategoriach tegorocznej 4. edycji konkursu PR Wings 2024. Największym triumfa...

Rewolucja technologiczna 4.0 na rynku pracy Ponad połowa pracowników nie wie, czy ich firma wykorzystuje AI
Jak media społecznościowe wspierają procesy rekrutacyjne? Social media w pracy HR-owca
31% firm w Polsce planuje nowe rekrutacje, ale 46% nie przewiduje zmian kadrowych. O zwolnieniach myśli już 21% pracodawców znad Wisły

Znamy 21 najlepszych polskich kampanii public relations wyłonionych w 24 kategoriach tegorocznej 4. edycji konkursu PR Wings 2024. Największym triumfatorem konkursu okazała się kampania “Jazda bez Czytanki” zgłoszona przez Imago Public Relations i Stalexport Autostrada Małopolska, zdobywając nagrody aż w trzech kategoriach. Projekty “Czas na #tantiemyzinternetu” oraz “(P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych” zakończyły uroczystą Galę w warszawskim Hotel Bellotto z dwiema statuetkami. 

80-osobowe jury tegorocznej edycji konkursu PR Wings, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations, miało przed sobą wyjątkowe wyzwanie: ocena 188 projektów nadesłanych w 23 kategoriach konkursowych. Dodatkowo, 30-osobowe jury, złożone z przedstawicieli agencji zrzeszonych w Stowarzyszeniu, przyznało Nagrodę Specjalną SAPR. Ostatecznie w trakcie uroczystej Gali w warszawskim Hotelu Bellotto nagrodzono 21 najlepszych polskich kampanii PR.

Kampania “Jazda bez czytanki” zgłoszona przez Imago Public Relations i Stalexport Autostrada Małopolska zdobyła uznanie jurorów aż w trzech kategoriach konkursowych: Branża motoryzacyjna, Kampania edukacyjna oraz Transport, spedycja, logistyka. Kampania wyróżniła się zaangażowaniem w edukację kierowców i podnoszeniem świadomości na temat bezpiecznej jazdy bez korzystania z urządzeń mobilnych.

Projekty „Czas na #tantiemyzinternetu!” oraz „(P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych” zdobyły po dwie statuetki. Aż pięć zgłaszających podmiotów – Erbud, Good One PR, Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka, mBank oraz Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA) – zdobyło po dwie nagrody, wyróżniając się wyjątkowymi projektami aż w ośmiu różnych kategoriach. To osiągnięcie podkreśla ich zaangażowanie i profesjonalizm w podejmowaniu zróżnicowanych działań PR-owych, obejmujących obszary takie jak edukacja zdrowotna, prawa autorskie, odpowiedzialność społeczna oraz innowacyjna komunikacja.

“Zmiany społeczne, transformacja medialna i rewolucja technologiczna zmuszają do kreatywnego podejścia do komunikacji, ale jednocześnie dają dostęp do szerokiego spektrum narzędzi komunikacyjnych. Najlepsze polskie kampanie PR nagrodzone w tegorocznej edycji konkursu PR Wings są dowodem dojrzałości i elastyczności naszej branży, która umiejętnie dostosowuje się do nowych oczekiwań odbiorców oraz realiów komunikacyjnych” – podkreślił Bartłomiej Rajchert, Prezes Zarządu SAPR, CEO GDS Grupy Doradztwa Strategicznego.

Podczas gali uhonorowano również śp. Adama Łaszyna Nagrodą im. Andrzeja Stolarczyka, przyznaną za wyjątkowy wkład w rozwój branży PR w Polsce. Nagrodę, która ma na celu upamiętnienie wybitnych zasług w dziedzinie public relations, odebrała ze sceny żona laureata i Prezeska Alert Media Communications, Beata Łaszyn.

Dodatkowo agencje zrzeszone w Stowarzyszeniu Agencji Public Relations postanowiły przyznać specjalne Wyróżnienie SAPR „Wzór dobrych praktyk” firmie  Bouygues Immobilier Polska za wprowadzenie standardów etyki biznesowej i uczciwe traktowanie partnerów poprzez praktykę wynagradzania za przygotowanie ofert przetargowych.

 

 

Pełna lista nagrodzonych projektów:

 

KATEGORIE PODSTAWOWE

 

PR korporacyjny

 

  • Barometr Providenta – Provident Polska

 

PR Produktowy

 

  • EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry – monday comms / Electronic Arts

 

Komunikacja kryzysowa

 

  • Wchodzę do banku 16:55 – kryzys przekuty w sukces marki – mBank

 

Public Affairs i Lobbying

 

  • Czas na #tantiemyzinternetu! – Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)

 

ESG i CSR

 

  • Zastygliśmy na Dworcu Centralnym – ERBUD / Fundacja ERBUD

 

Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing

 

  • Czas na #tantiemyzinternetu! – Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)

 

Angażujący event

 

  • Kongres Pamięci Narodowej. Historia mówi przez pokolenia – El Padre

 

Komunikacja B2B

 

  • Autopay. Od niezawodnych produktów do rozpoznawalnej marki – Autopay / Profeina

 

Efektywność roku

 

  • „Barometr prawa” – Grant Thornton

 

Employer Branding

 

  • Dzień Zdrowia pamięci Joanny Sawczyn – Grupa Muszkieterów

 

Komunikacja wewnętrzna

 

  • Pamiętaj o okularach ochronnych – ERBUD

 

Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI

 

  • Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” – 180heartbeats + JUNG v MATT / monday comms

 

Ochrona przed dezinformacją

 

  • Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym – mBANK / Molecular Worldwide / Voice House

 

Kampania edukacyjna

 

  • Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska

 

KATEGORIE SEKTOROWE

 

Transport, spedycja, logistyka

 

  • Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska

 

Technologia i innowacje

 

  • Warsztaty Vasco Electronics „Z technologią przez świat” – Agencja
    Melmak

 

Branża FMCG

 

  • Kampania „Łączy nas najlepszy skład” – Publicon

 

Rynek zdrowia

 

  • (P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych – Good One PR / Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka

 

Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura

 

  • Akcja Tron – kampania edukacyjna – WC Tron / Apollo 360

 

Branża motoryzacyjna

 

  • Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska

 

Sport, turystyka, hotelarstwo

 

  • Poland Soul Travel – oLIVE media / Polska Organizacja Turystyczna

 

Przemysł, chemia, energetyka

 

  • Elektrownia Atomowa w Minecrafcie – Lifetube / Defence24

 

Finanse i ubezpieczenia

 

  • Możesz liczyć na ekspertów rankomat.pl – Rankomat.pl / Inner Value

 

NAGRODA SPECJALNA SAPR (ex aequo):

 

  • (P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych – Good One PR / Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka
  • Kampania społeczna „Dom zaczyna się od serca” – Pepco

 

NAGRODA IM. ANDRZEJA STOLARCZYKA

 

  • Ś.P. Adam Łaszyn

 

Wyróżnienie SAPR „Wzór dobrych praktyk”

 

  • Bouygues Immobilier Polska

 

       

Źródło: Stowarzyszenie Agencji Public Relations

Zdjęcia: Jeremi Astaszow