W 2022 roku już 9 na 10 firm skorzysta z wideo marketingu

W 2022 roku już 9 na 10 firm skorzysta z wideo marketingu

W 2022 roku 86% przedsiębiorstw wykorzysta wideo do promocji swojej marki lub produktów, szacują eksperci z firmy Wyzowl. Jednocześnie aż dwóch na trzech ankietowanych marketerów zapowiedziało, że zwiększy lub przynajmniej utrzyma swoje wydatki na ten cel.

Podsumowanie roku i trendy na 2024 w PR i marketingu
ESG nie uda się bez odpowiedzialnej komunikacji
Zarządzanie zmianą w erze niepewności. Nowe wyzwania dla liderów i organizacji

Wyzowl, działający na 40 rynkach producent animowanych filmów wideo od 2016 r. realizuje badanie na temat znaczenia materiałów wizualnych w reklamie. Co roku zadaje marketerom i klientom dokładnie te same pytania, dzięki czemu raport dobrze odzwierciedla trendy obowiązujące w marketingu.

Niesłabnące zainteresowanie

Z 582 ankiet, które uzupełnili przedstawiciele branży marketingu i klienci online w grudniu 2021 wynika, że w 2022 r. popularność wideo marketingu będzie co najmniej taka sama, jak w roku poprzednim – przy jednoczesnym zwiększeniu wydatków na produkcję materiałów wideo. Wideo rewolucja nie omija także tradycyjnych sektorów jak reklama zewnętrzna.

Format wideo to nie tylko telewizja i internet, to także tysiące zewnętrznych cyfrowych nośników, usytuowanych w punktach handlowych, na dworcach czy w komunikacji zbiorowej, jak pociągi czy autobusy miejskie. Z naszych obserwacji wynika, że popyt reklamodawców rośnie szczególnie w obszarze reklamy tranzytowej, co wynika po pierwsze z większej atrakcyjności tego nośnika w zestawieniu z tradycyjnym billboardem, a z drugiej z czasu, jaki konsument poświęca na kontakt z reklamą wideo – zauważa Tomasz Sokół, Prezes Zarządu OOH.pl. Spółka udostępnia swoim klientom 3700 monitorów, które zamontowane są w różnych pociągach, m.in. Kolei Mazowieckich, Śląskich, Pendolino i towarzyszą pasażerom podczas każdej podróży.

Jak wynika z najnowszej analizy, aż 86% przedsiębiorstw będzie posiłkować się materiałami wideo w promocji swojej działalności. To identyczny wynik jak przed rokiem i o 40% większy niż ten z 2016 r. Marketerzy także nie zmienili swojego nastawienia do tej formy komunikacji, 92% z nich jest zdania, że wideo jest ważną częścią ich strategii marketingowej. – Ze względu na nowe możliwości ekspozycji i interakcji z odbiorcami, znaczenie tej formy komunikacji będzie coraz większe. Szczególnie że młodzi konsumenci są wideo-natywni – przekonuje Tomasz Sokół z OOH.pl.

Rok debiutantów

W 2021 roku blisko jeden na pięciu marketerów (18%), pierwszy raz skorzystał z możliwości, jakie daje format wideo w reklamie, wynika z raportu Wyzowl. Z tego niemal połowa, (46%) zrobiła to, bo tworzenie materiałów wewnątrz firmy stało się o wiele prostsze. Jak wynika z odpowiedzi udzielonych przez ankietowanych, równie istotny jest klimat panujący w organizacji. Już nie trzeba z uporem maniaka przekonywać pozostałych współpracowników do wartości treści wideo.

Chociaż niektórzy marketerzy nadal nie wykorzystują materiałów wideo, to 79% osób z tej grupy twierdzi, że zamierza wykorzystać ten format w działaniach w tym roku. To o 10% więcej niż w 2021, co nie wydaje się takie zaskakujące, jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że 88% konsumentów biorących udział w badaniu twierdzi, że zostało przekonanych do zakupu produktu lub usługi poprzez obejrzenie filmu wideo danej marki. – Zignorowanie tej formy komunikacji wydaje się co najmniej kontrowersyjne. Ze względu na swój format, reklamy wideo dają reklamodawcom unikalne możliwości angażowania i konwersji potencjalnych klientów, a ich skuteczność jest wyższa niż standardowe reklamy graficzne – uważa Tomasz Sokół.

Z danych zaprezentowanych przez firmę wspierającą sprzedaż – Insivia, dowiadujemy się, że przeciętny użytkownik zapamiętuje 95% wiadomości, gdy ją ogląda, w porównaniu z 10%, gdy ją czyta.

Źródło: Biuro Prasowe Inplusmedia
Grafika: Freepik