Reprezentacja PSPR w programie XX Kongresu Profesjonalistów w Rzeszowie

Reprezentacja PSPR w programie XX Kongresu Profesjonalistów w Rzeszowie

24-25 września w Rzeszowie odbędzie się jubileuszowy, XX Kongres PR. Pełny program wydarzenia znajdziecie na stronie www.kongresprofesjonalistow.pl, dziś sprawdzamy o czym na scenie zamierzają mówić członkowie i członkinie Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

Czym żyli kibice, gdy sport się zatrzymał? Marketing sportowy podczas lockdownu
TikTok sprzedaje. Badania społeczności popularnej aplikacji
Pandemia wymusiła zmiany w zawodzie dziennikarza

Kongres PR to swego rodzaju kronika ukazująca ewolucję narzędzi i sposobów komunikacji oraz budowania wizerunku. To również doskonała okazja do wymiany doświadczeń, nawiązywania nowych kontaktów oraz integracji specjalistów pracujących w tej branży – mówi Dariusz Tworzydło.

Adam ŁASZYN, Prezes Zarządu, Alert Media Communications:

Już dwunasty raz będę miał zaszczyt rozpocząć Kongres subiektywnym przeglądem najciekawszych wydarzeń i zjawisk PR. Zwykle podsumowywałem miniony rok. Tym razem jednak będzie nieco inaczej. Skoro to jubileuszowy Kongres będzie to przegląd aż 20 lat odkąd ta niezwykła konferencja zaistniała w naszym życiu branżowym. Cały czas biję się z myślami, jakie wydarzenia i zjawiska wybrać na to XX-lecie, by było i ciekawie, i niesztampowo, i inspirująco dla uczestników konferencji. Efekt tych rozterek i trudnych wyborów już 24 września.

“Postawa rzecznika prasowego wobec współczesnych wyzwań światopoglądowych, kulturowych, środowiskowych i religijnych”
24 września o 12:40

Prowadzący: prof. UW, dr hab. Dariusz TWORZYDŁO, paneliści: Katarzyna BRONIAREK, Dyrektorka ds. komunikacji, IKEA Retail Sp. z o.o., Maciej KRZYSZTOSZEK, Rzecznik Prasowy LINK4, Krzysztof OLSZEWSKI, Rzecznik Prasowy, mBank S.A., Damian ZIĄBER, Rzecznik Prasowy, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.

W czasie panelu prowadzonego przez Dariusza Tworzydło porozmawiamy o postawach rzecznika prasowego wobec współczesnych wyzwań światopoglądowych, kulturowych, środowiskowych i religijnych. Chciałbym poddać w wątpliwość zaangażowanie marek w działania spoza ich głównej działalności, a tym samym – udział rzeczników w komunikacji tych działań. Wszystko merytorycznie, z odniesieniami do prawdziwych marek i działań, chociaż znając uczestników debaty wiem, że dyskusja pełna będzie swady i energii – przewiduje Damian Ziąber.

Maciej Krzysztoszek, koordynator klubu rzeczników prasowych w PSPR:

Funkcja rzecznika prasowego, która delegowała go wyłącznie do kontaktów z mediami, na przestrzeni ostatnich lat się wyczerpała. Rzecznicy są dziś często interdyscyplinarni, stając się naturalnymi ambasadorami swoich firm i wartości, które te firmy reprezentują. W jaki sposób rzecznik może te wartości wyrażać? I gdzie przebiega granica zaangażowania w mocno spolaryzowanym świecie?

Krzysztof Olszewski, Rzecznik Prasowy, mBank S.A.:

W dzisiejszej rzeczywistości zajęciem stanowiska może być polubienie w sieci profilu konkretnego medium, organizacji czy polityka. W skrajnym wypadku ktoś może to próbować wykorzystać przeciwko rzecznikowi. Czy to oznacza, że PR-owiec ma być anonimowy i bez poglądów? Czy to możliwe i niezbędne w świecie, gdy niewinny „lajk” w mediach społecznościowych może zobaczyć każdy? Obecnie nawet marki mają poglądy, chcą być jakieś… Rzecz w tym, by rzecznik unikał działań stojących w ewidentnej sprzeczności z tym, do czego odnosi się marka. Ale gdzie jest granica? Kto powinien to oceniać?

Damian Ziąber, Rzecznik Prasowy, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny:

Postawię już dzisiaj pytanie, nieco prowokujące i celowo na zmyślonym przykładzie – czy naprawdę konsument oczekuje od producenta soku jabłkowego zaangażowania w ochronę bogatka wspaniałego w imię realizacji wycinkowo pojmowanych zasad CSR, kiedy ten sam producent pakuje swoje soki we wszechobecne butelki PET? – mówi Damian Ziąber. – Kto pierwszy powie „sprawdzam” i gdzie w tym wszystkim powinien znaleźć się rzecznik? Osobna warstwa tej dyskusji to zajmowanie przez rzecznika stanowiska po którejś ze stron podziałów – czy to konieczność? Nie neguję, żeby była jasność. Pytam i dociekam, po to moim zdaniem jest ta debata”.

„Foresight dla branży PR. Jak przygotować się na to, co niosą technologiczne i społeczne zmiany?”
24 września o 17:00

Prowadzący: Szymon SIKORSKI, CEO Publicon, paneliści: Stefan BOGUCKI, PR & Community Manager Poland, Revolut | Luiza JURGIEL-ŻYŁA, Prezeska PSPR, Cresa Polska | dr hab. Karina STASIUK-KRAJEWSKA, SWPS we Wrocławiu | Marek WRÓBEL, Prezes Zarządu Fundacji Republikańskiej.

Podczas wieńczącego pierwszy dzień debat panelu będziemy rozmawiać będziemy o przyszłości. Ale nie o trendach, czyli o tym, czego nie wiemy, albo co nam się wydaje, ale możliwych scenariuszach rozwoju kompetencji w branży PR. Zastanowimy się, czego się z praktycznego punktu widzenia uczyć; porozmawiamy o potrzebnych kompetencjach w branży PR; zastanowimy się, jak może przebiegać ewolucja zawodu, jak komercjalizowane będą kompetencje PR-owca. I jak się do tego – z punktu praktyka – przygotować – zapowiada Szymon Sikorski.

Karina Stasiuk-Krajewska podkreśla:

Zwrócimy też uwagę na przyszłość edukacji dla profesjonalnego public relations. Czego i jak uczyć na wyższych uczelniach? Jakie kompetencje są ważne? Jak przygotować do przyszłej pracy PR-owca?

Stefan Bogucki, PR & Community Manager Poland, Revolut:

PR-owiec musi umieć się komunikować. Dzięki technologiom ma dostęp do firmowych baz danych, które są skarbnicą wiedzy o klientach, dobrze by poznał ich języki (np. SQL). Gdy współpraca zdalna staje się standardem i granice geograficzne przestają mieć znaczenie, do swobodnej pracy z ludźmi z całego świata niezbędny jest język obcy (np. biznesowy angielski). W następstwie kwarantanny Covid-19 i społecznego dystansu, dodatkowo rośnie znaczenie social mediów i tego co w smartfonie.

Luiza Jurgiel-Żyła, Prezeska PSPR, Cresa Polska

Moje stowarzyszeniowe serce drży na myśl, że mielibyśmy przenieść relacje wyłącznie do sieci. Wierzę, że w 2050 roku wciąż będziemy głodni spotkań w 3D, a branżowa integracja będzie czymś naturalnym. Zadbać o to musimy jednak już teraz. W debacie chciałabym zwrócić uwagę na społeczny wymiar naszego zawodu – co zrobić, aby nie zostać zredukowanym do poziomu testerów i serwisantów oprogramowania opartego na sztucznej inteligencji?

„Rady Interesariuszy jako kluczowy element strategii CSR w kontekście trudnych relacji z otoczeniem”
25 września o 8:30

„Na gdańskich przykładach, znanych mi z autopsji, a także w porównaniu z kilkoma case’ami z kraju, przybliżę praktykę zastosowania niezwykle wymagającego i czasochłonnego narzędzia PR jakim jest Rada Interesariuszy. To bardzo rzadko stosowane i wciąż niedoceniane rozwiązanie, a może stanowić fundament zarządzania relacjami z otoczeniem (organizacji, projektu inwestycyjnego, zakładu przemysłowego etc.) oraz polityki CSR. Sprawdza się także w procesie odbudowy relacji w następstwie kryzysu permanentnego, kiedy to konieczne jest długofalowe działanie” – zapowiada Cyprian Maciejewski.

Pełny program XX Kongresu Profesjonalistów dostępny jest TUTAJ.

#WszyscyJesteśmyZRzeszowa

Źródło: PSPR
Grafika: PSPR, archiwum Kongresu PR