Koniec wakacji przyniósł zakończenie procedur przyjęcia do Stowarzyszenia Agencji Public Relations kolejnych dwóch nowych firm członkowskich – BeyondPR z Warszawy i Wordsmith PR z Olsztyna. Tym samym SAPR tworzy już 34 agencje PR z całej Polski. Mimo czasu wakacyjnego w Stowarzyszeniu trwały też intensywne prace nad rozpoczętymi wiosną projektami, które mają wzmacniać profesjonalizm i integrację branży PR w Polsce. M.in. pracuje jury nowego Konkursu PR Wings, którego wyniki zostaną ogłoszone 16 września, po drugiej edycji Szkoły SAPR, szykowana jest trzecia - jesienna, na ukończeniu są prace redakcyjne nad nową książką poradnikową dla klientów agencji PR. Dla nowych agencji w SAPR jest zatem wiele obszarów do aktywności, jak i wzmacniania kompetencji pracowników.
Warszawa, 07 września 2021 r. – Niezależne Jury składające się z 27 cenionych ekspertów komunikacji spoza SAPR, w pierwszym etapie głosowania dokonało wyboru projektów nominowanych do nagród głównych w pierwszej edycji Konkursu PR Wings organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Znamy zatem nominowanych w 12 kategoriach konkursowych. Podobnego wyboru dokonało Jury Nagrody Specjalnej SAPR złożone z przedstawicieli agencji członkowskich, które wybiera jednego zwycięzcę spośród wszystkich projektów zgłoszonych do Konkursu. Przed jurorami obu tych gremiów ostatnia część zadania, głosowanie i wybór laureatów. Ogłoszenie wyników nastąpi 16 września 2021 r. na gali podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie.
Celem konkursu PR Wings jest promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk z zakresu public relations i komunikacji. Konkurs stanowi również nowe otwarcie na rynku public relations. Daje on możliwość prezentowania osiągnięć i efektów pracy nie tylko znanym i cenionym podmiotom, ale także tym które dotąd nie dzieliły się swoimi osiągnięciami z uwagi na różne bariery. To szansa zatem dla małych i średnich agencji ale także dla firm, korporacji i instytucji, które w PR Wings dostrzegają obiektywizm i szansę na rzetelną ocenę.
„Wśród nominowanych do nagrody głównej są zarówno agencje PR, jak i firmy, instytucje oraz organizacje, które postanowiły poddać ocenie najbardziej spektakularne efekty swojej pracy. Nasz konkurs jest metodą prezentacji zjawisk i wydarzeń które istotnie wpłynęły na branżę public relations. Tylko jeden projekt z każdej kategorii zostanie ostatecznie wybrany i nagrodzony. To pierwszy krok w budowaniu pozycji konkursu, którego założenia są niezwykle transparentne i opierają się na realizacji postulatu wiarygodności i prestiżu.” – powiedział Paweł Trochimiuk, wiceprezes SAPR.
Aby zapewnić kluczowe postulaty organizatorów Konkursu, jego podstawowe Jury tworzą osoby niezależne od organizatora – spoza Stowarzyszenia. Są to wybitni specjaliści z wiodących polskich korporacji, NGOs, eksperci nowych mediów i marketingu, konsultanci z niezrzeszonych agencji PR, przedstawiciele świata nauki PR oraz organizacji branżowych. Jurorzy pracują oddzielnie, zaś proces wyboru nominowanych i laureatów odbywa się online. Nad prawidłowym przebiegiem Konkursu czuwa Kancelaria MDDP Olkiewicz i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów I Radców Prawnych.
Oprócz nagród w wybranych kategoriach wyłaniana jest również Nagroda Specjalna SAPR. Dokonywana jest ona w specjalnym trybie i będzie wyróżnieniem od społeczności ponad 400 specjalistów PR, tworzonej przez pracowników 34 agencji zrzeszonych w SAPR. Każda agencja Stowarzyszenia delegowała ze swego zespołu jedną osobę, która weszła w skład Jury Specjalnego PR Wings, które wybierze zwycięzcę Nagrody Specjalnej SAPR – swoiste Grand Prix, spośród wszystkich zgłoszeń do konkursu.
PR Wings – wyniki I etapu Konkursu
Kategoria : Public Affairs i Lobbying
- Walory prozdrowotne warzyw, owoców i soków, PR HUB
- Walka o zdrowie publiczne, Partner of Promotion
- Happy Mother’s Day Belarus – białoruska rewolucja kobiet, Publicon
Kategoria: PR korporacyjny
- Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię, Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata-Media
- Kampania promująca kształcenie techniczne ZAWÓD NA PROPSIE, Grupa PRC Holding, CMC Poland – huta stali w Zawierciu
- Herosi na Starcie PR Hub, Grupa Eurocash
Kategoria: PR innowacja roku – kampania następnej generacji
- Ambasadorzy Nowej Bankowości – Aion Bank, Publicon
- Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s Good one PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
- PredatorShot Acer Polska
Kategoria: PR Produktowy
- Ambasadorzy Nowej Bankowości – Aion Bank, Publicon
- Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców, Acer Polska
- Premiera serii smartfonów OPPO Reno4, OPPO Polska
Kategoria: Największy wpływ społeczny (CSR)
- Pierwsza naklejka, która ratuje ludzkie życie, Partner of Promiotion, PKP Polskie Linie Kolejowe
- Uniwersytet Sukcesu, FUNDACJA DIGITAL UNIVERSITY
- Program Edukacyjny „Kubusiowi Przyjaciele Natury”, Grupa Maspex
Kategoria: Komunikacja kryzysowa
- Komunikacja i zarządzanie kryzysowe procesu szczepień, Centrum Medyczne MEDYK, Exacto
- Spirytus na wagę złota, Partner of Promotion
- COVID a Koalicja BHP dla mieszkańców, branży i samorządów, ENERIS Surowce
Kategoria: Komunikacja w social media i influencer marketing
- Kampania Poznaj Polskę z Travelist, Publicon, Travelist
- Uniwersytet Sukcesu, FUNDACJA DIGITAL UNIVERSITY
- #HYDROwDOMU, MPWiK Wrocław
Kategoria: Angażujący event
- Premiera serii smartfonów OPPO Reno4, OPPO Polska
- Roche Xmas Fest 2020, El Padre
- NaJEŻeni w akcji, Grupa PRC Holding
Kategoria: Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer
- PR w crowdinvestingu – jak Crowdway rozwinął skrzydła, Crowdway, Kombinat Konopny
- Pracodawca z Sercem, Face it
- Biegam z czystą przyjemnością, Polska Agencja Antydopingowa
Kategoria: Komunikacja Business to Business
- Conperio – działania PR trampoliną dla biznesu, Partner of Promotion
- AQForm for Architects, PLN Design Group
Kategoria: Efektywność roku
- Komunikacja i zarządzanie kryzysowe procesu szczepień, Centrum Medyczne MEDYK, Exacto
- Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s, Good one PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
- W pogoni za ciszą, ICON STRATEGIES
Kategoria : Komunikacja na rynkach międzynarodowych
- Komunikacja gamy Renault E-TECH w Krajach Bałtyckich, Partner of Promotion, Renault
Nagroda specjalna SAPR
- #Jabłonki Swawole – nie tylko jabłka czują się u nas dobrze!, Neuron Agencja Public Relations,
Fundacja State of Poland - Happy Mother’s Day Belarus – białoruska rewolucja kobietą, Publicon
- Komunikacja i zarządzanie kryzysowe procesu szczepień Centrum Medyczne MEDYK, Exacto
- Biegam z czystą przyjemnością, Polska Agencja Antydopingowa
NIEZALEŻNE JURY GŁÓWNE KONKURSU PR WINGS:
Kuba Antoszewski, Kantar; Maciej Budzich, bloger, influencer Mediafun; Magdalena Budziszewska, T-Mobile; Sebastian Bykowski, Press Service Monitoring Mediów; Beata Chądzyńska, Senior PR Manager, Huawei, Jerzy Ciszewski, publicrelations.pl & Hanami Communications; Łukasz Dominiak, Animex; Łukasz Goździor, Jaguar & Land Rover; Radosław Górecki, Ghelamco; Sebastian Hejnowski, SEC Newgate CEE; Wojciech Jabłczyński, Orange Polska; Magdalena Kępiński, Dyrektor ds. komunikacji Veolia; Anna Kiryjow-Radzka, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich “PRom”; dr inż.; Jacek Kotarbiński, uznany profesjonalista z zakresu digital marketingu; Karolina Łuczak, Provident; Bartek Milczarczyk, Polskie Stowarzyszenie Public Relations; Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski; Bohdan Pawłowicz, NASK, Rada Etyki Reklamy; Maksymilian Pawłowski, Leroy Merlin; Magdalena Przysłupska, Fundacja DKMS; Karol Sadaj, AION Bank; prof. Karina Stasiuk-Krajewska, Uniwersytet SWPS Wrocław; Joanna Świerkosz, Accor; Martyna Węgrzyn, Danone; Katarzyna Wilczewska, PEPCO; Piotr Turek, Narodowy Bank Polski; Damian Ziąber, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i PSPR.
O SAPR
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało 20 października 2020 r. w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.
Więcej informacji udziela:
Paweł Bylicki, Koordynator Konkursu PR Wings, e-mail: pawel.bylicki@sapr.com.pl, tel. 535055705.