Znamy nominowanych pierwszej edycji PR Wings

Znamy nominowanych pierwszej edycji PR Wings

Koniec wakacji przyniósł zakończenie procedur przyjęcia do Stowarzyszenia Agencji Public Relations kolejnych dwóch nowych firm członkowskich – BeyondPR z Warszawy i Wordsmith PR z Olsztyna. Tym samym SAPR tworzy już 34 agencje PR z całej Polski. Mimo czasu wakacyjnego w Stowarzyszeniu trwały też intensywne prace nad rozpoczętymi wiosną projektami, które mają wzmacniać profesjonalizm i integrację branży PR w Polsce. M.in. pracuje jury nowego Konkursu PR Wings, którego wyniki zostaną ogłoszone 16 września, po drugiej edycji Szkoły SAPR, szykowana jest trzecia - jesienna, na ukończeniu są prace redakcyjne nad nową książką poradnikową dla klientów agencji PR. Dla nowych agencji w SAPR jest zatem wiele obszarów do aktywności, jak i wzmacniania kompetencji pracowników.

Digital Signage, czyli nowoczesne rozwiązanie do promocji Twojej marki
SPRAWDZILIŚMY JAK ZWIĘKSZYĆ SKUTECZNOŚĆ DZIAŁAŃ MEDIA RELATIONS
Czy gra online może skutecznie rozwijać kompetencje managerskie?

Warszawa, 07 września 2021 r. – Niezależne Jury składające się z 27 cenionych ekspertów komunikacji spoza SAPR, w pierwszym etapie głosowania dokonało wyboru projektów nominowanych do nagród głównych w pierwszej edycji Konkursu PR Wings organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Znamy zatem nominowanych w 12 kategoriach konkursowych. Podobnego wyboru dokonało Jury Nagrody Specjalnej SAPR złożone z przedstawicieli agencji członkowskich, które wybiera jednego zwycięzcę spośród wszystkich projektów zgłoszonych do Konkursu. Przed jurorami obu tych gremiów ostatnia część zadania, głosowanie i wybór laureatów. Ogłoszenie wyników nastąpi 16 września 2021 r. na gali podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie.

Celem konkursu PR Wings jest promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk z zakresu public relations i komunikacji. Konkurs stanowi również nowe otwarcie na rynku public relations. Daje on możliwość prezentowania osiągnięć i efektów pracy nie tylko znanym i cenionym podmiotom, ale także tym które dotąd nie dzieliły się swoimi osiągnięciami z uwagi na różne bariery. To szansa zatem dla małych i średnich agencji ale także dla firm, korporacji i instytucji, które w PR Wings dostrzegają obiektywizm i szansę na rzetelną ocenę.

„Wśród nominowanych do nagrody głównej są zarówno agencje PR, jak i firmy, instytucje oraz organizacje, które postanowiły poddać ocenie najbardziej spektakularne efekty swojej pracy. Nasz konkurs jest metodą prezentacji  zjawisk i wydarzeń które istotnie wpłynęły na branżę public relations. Tylko jeden projekt z każdej kategorii zostanie ostatecznie wybrany i nagrodzony. To pierwszy krok w budowaniu pozycji konkursu, którego założenia są niezwykle transparentne i opierają się na realizacji postulatu wiarygodności i prestiżu.”powiedział Paweł Trochimiuk, wiceprezes SAPR.

Aby zapewnić kluczowe postulaty organizatorów Konkursu, jego podstawowe Jury tworzą osoby niezależne od organizatora – spoza Stowarzyszenia. Są to wybitni specjaliści z wiodących polskich korporacji, NGOs, eksperci nowych mediów i marketingu, konsultanci z niezrzeszonych agencji PR, przedstawiciele świata nauki PR oraz organizacji branżowych. Jurorzy pracują oddzielnie, zaś proces wyboru nominowanych i laureatów odbywa się online. Nad prawidłowym przebiegiem Konkursu czuwa Kancelaria MDDP Olkiewicz i Wspólnicy Kancelaria Adwokatów I Radców Prawnych.

Oprócz nagród w wybranych kategoriach wyłaniana jest również Nagroda Specjalna SAPR. Dokonywana jest ona w specjalnym trybie i będzie wyróżnieniem od społeczności ponad 400 specjalistów PR, tworzonej przez pracowników 34 agencji zrzeszonych w SAPR. Każda agencja Stowarzyszenia delegowała ze swego zespołu jedną osobę, która weszła w skład Jury Specjalnego PR Wings, które wybierze zwycięzcę Nagrody Specjalnej SAPR – swoiste Grand Prix, spośród wszystkich zgłoszeń do konkursu.

 

PR Wings – wyniki I etapu Konkursu

Kategoria : Public Affairs i Lobbying

  • Walory prozdrowotne warzyw, owoców i soków, PR HUB
  • Walka o zdrowie publiczne, Partner of Promotion
  • Happy Mother’s Day Belarus – białoruska rewolucja kobiet, Publicon

 Kategoria: PR korporacyjny

  • Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię, Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata-Media
  • Kampania promująca kształcenie techniczne ZAWÓD NA PROPSIE, Grupa PRC Holding, CMC Poland – huta stali w Zawierciu
  • Herosi na Starcie PR Hub, Grupa Eurocash

 Kategoria: PR innowacja roku – kampania następnej generacji

  • Ambasadorzy Nowej Bankowości – Aion Bank, Publicon
  • Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s Good one PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
  • PredatorShot Acer Polska

 Kategoria: PR Produktowy

  • Ambasadorzy Nowej Bankowości – Aion Bank, Publicon
  • Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców, Acer Polska
  • Premiera serii smartfonów OPPO Reno4, OPPO Polska

 Kategoria: Największy wpływ społeczny (CSR)

  • Pierwsza naklejka, która ratuje ludzkie życie, Partner of Promiotion, PKP Polskie Linie Kolejowe
  • Uniwersytet Sukcesu, FUNDACJA DIGITAL UNIVERSITY
  • Program Edukacyjny „Kubusiowi Przyjaciele Natury”, Grupa Maspex

 Kategoria: Komunikacja kryzysowa

  • Komunikacja i zarządzanie kryzysowe procesu szczepień, Centrum Medyczne MEDYK, Exacto
  • Spirytus na wagę złota, Partner of Promotion
  • COVID a Koalicja BHP dla mieszkańców, branży i samorządów, ENERIS Surowce

 Kategoria: Komunikacja w social media i influencer marketing

  • Kampania Poznaj Polskę z Travelist, Publicon, Travelist
  • Uniwersytet Sukcesu, FUNDACJA DIGITAL UNIVERSITY
  • #HYDROwDOMU, MPWiK Wrocław

Kategoria: Angażujący event

  • Premiera serii smartfonów OPPO Reno4, OPPO Polska
  • Roche Xmas Fest 2020, El Padre
  • NaJEŻeni w akcji, Grupa PRC Holding


Kategoria: Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer

  • PR w crowdinvestingu – jak Crowdway rozwinął skrzydła, Crowdway, Kombinat Konopny
  • Pracodawca z Sercem, Face it
  • Biegam z czystą przyjemnością, Polska Agencja Antydopingowa

 Kategoria: Komunikacja Business to Business

  • Conperio – działania PR trampoliną dla biznesu, Partner of Promotion
  • AQForm for Architects, PLN Design Group

 Kategoria: Efektywność roku

  • Komunikacja i zarządzanie kryzysowe procesu szczepień, Centrum Medyczne MEDYK, Exacto
  • Słodka kampania crowdfundingowa Las Vegan’s, Good one PR, Manufaktura Czekolady Chocolate Story
  • W pogoni za ciszą, ICON STRATEGIES

 Kategoria : Komunikacja na rynkach międzynarodowych

  • Komunikacja gamy Renault E-TECH w Krajach Bałtyckich, Partner of Promotion, Renault

Nagroda specjalna SAPR

  • #Jabłonki Swawole – nie tylko jabłka czują się u nas dobrze!, Neuron Agencja Public Relations,
    Fundacja State of Poland
  • Happy Mother’s Day Belarus – białoruska rewolucja kobietą, Publicon
  • Komunikacja i zarządzanie kryzysowe procesu szczepień Centrum Medyczne MEDYK, Exacto
  • Biegam z czystą przyjemnością, Polska Agencja Antydopingowa

NIEZALEŻNE JURY GŁÓWNE  KONKURSU PR WINGS:

Kuba Antoszewski, Kantar; Maciej Budzich, bloger, influencer Mediafun; Magdalena Budziszewska, T-Mobile; Sebastian Bykowski, Press Service Monitoring Mediów; Beata Chądzyńska, Senior PR Manager, Huawei, Jerzy Ciszewski, publicrelations.pl & Hanami Communications; Łukasz Dominiak, Animex; Łukasz Goździor, Jaguar & Land Rover; Radosław Górecki, Ghelamco; Sebastian Hejnowski, SEC Newgate CEE; Wojciech Jabłczyński, Orange Polska; Magdalena Kępiński, Dyrektor ds. komunikacji Veolia; Anna Kiryjow-Radzka, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich “PRom”; dr inż.; Jacek Kotarbiński, uznany profesjonalista z zakresu digital marketingu; Karolina Łuczak, Provident; Bartek Milczarczyk, Polskie Stowarzyszenie Public Relations; Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski; Bohdan Pawłowicz, NASK, Rada Etyki Reklamy; Maksymilian Pawłowski, Leroy Merlin; Magdalena Przysłupska, Fundacja DKMS; Karol Sadaj, AION Bank; prof. Karina Stasiuk-Krajewska, Uniwersytet SWPS Wrocław; Joanna Świerkosz, Accor; Martyna Węgrzyn, Danone; Katarzyna Wilczewska, PEPCO; Piotr Turek, Narodowy Bank Polski; Damian Ziąber, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i PSPR.

O SAPR

Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało 20 października 2020 r. w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.

 

Więcej informacji udziela:

Paweł Bylicki, Koordynator Konkursu PR Wings, e-mail: pawel.bylicki@sapr.com.pl, tel. 535055705.