Wakacyjny wzrost Stowarzyszenia Agencji Public Relations BeyondPR i Wordsmith PR – dwie nowe firmy członkowskie SAPR

Wakacyjny wzrost Stowarzyszenia Agencji Public Relations BeyondPR i Wordsmith PR – dwie nowe firmy członkowskie SAPR

Koniec wakacji przyniósł zakończenie procedur przyjęcia do Stowarzyszenia Agencji Public Relations kolejnych dwóch nowych firm członkowskich – BeyondPR z Warszawy i Wordsmith PR z Olsztyna. Tym samym SAPR tworzy już 34 agencje PR z całej Polski. Mimo czasu wakacyjnego w Stowarzyszeniu trwały też intensywne prace nad rozpoczętymi wiosną projektami, które mają wzmacniać profesjonalizm i integrację branży PR w Polsce. M.in. pracuje jury nowego Konkursu PR Wings, którego wyniki zostaną ogłoszone 16 września, po drugiej edycji Szkoły SAPR, szykowana jest trzecia - jesienna, na ukończeniu są prace redakcyjne nad nową książką poradnikową dla klientów agencji PR. Dla nowych agencji w SAPR jest zatem wiele obszarów do aktywności, jak i wzmacniania kompetencji pracowników.

Wojtek Jabczyński przewodniczącym jury PR Wings 2023
Rebranding Twittera a wiarygodność
Rusza kolejna edycja PR Wings, konkursu polskiej branży public relations

To znakomicie, że mapa członkowska SAPR powiększyła się o kolejne miasto – Olsztyn, gdzie działa agencja Wordsmith PR. Za sprawą BeyondPR wzmocnione też zostało grono agencji ze stolicy, gdzie – jak wynika z raportu Exacto, innej agencji członkowskiej SAPR – jest najsilniejszy ośrodek rynku PR w Polsce. Nam w SAPR zależy bardzo, by nasza organizacja była platformą komunikacji i aktywności ośrodków lokalnych. Obecnie proporcja agencji spoza Warszawy w SAPR to ponad 40%, i jest to znacznie większy odsetek, niż dla kształtu całego polskiego rynku wynikającego z badań Exacto. Oznacza to, że ciężar aktywności środowiska usług PR coraz bardziej rozchodzi się ze stolicy na cały kraj. I dzieje się to właśnie w SAPR szeroko otwartego na agencje, które szukały dla siebie takiej platformy działania na rzecz swojego rynku i całego środowiska”  – powiedziała Karolina Borkowska-Bylicka z Zarządu SAPR i dodała: „Obie agencje pokazują też jak znaczącą rolę w branży usług PR odgrywają kobiety, niezależnie od tego, w której części kraju świadczą swe profesjonalne usługi PR. To też warte podkreślenia jak my, dziewczyny, świetnie znajdujemy się w branży komunikacyjnej.

Nowo przyjęta do SAPR firma BeyondPR to warszawska agencja komunikacji założona w 2015 roku. Tworzą ją specjalistki PR z wieloletnim doświadczeniem zawodowym oraz znajomością rynku PR i świadczące usługi dla firm z zakresu media relations, social media, marketingu internetowego, szkoleń oraz eventów. Główną domeną działalności agencji jest branża nieruchomości. Kobiecy zespół BeyondPR zajmuje się m.in. komunikacją projektów inwestycyjnych, w tym szczególnie wymagających komunikacyjnie przedsięwzięć rewitalizacyjnych jak Fabryka Norblina w Warszawie, czy Fuzja w Łodzi. Agencja realizuje też projekty dla sektora HR oraz produktowego, handlowego i e-commerce.

Dostrzegamy prężne działania SAPR mające na celu stałe podwyższanie standardów w działalności komunikacyjnej. Członkostwo w stowarzyszeniu to dla nas przywilej współdziałania w gronie profesjonalistów, których w branży PR wyróżnia wysoka jakość świadczonych usług. Daje nam także dostęp do narzędzi, dzięki którym nasz zespół będzie się rozwijał i tym samym podnosił konkurencyjność agencji na rynku usług komunikacyjnych – powiedziała Lidia Piekarska-Juszczyk, założycielka agencji i prezes zarządu Beyond PR.

Druga z nowo przyjętych agencji Wordsmith PR wkrótce obchodzić będzie dziesięciolecie istnienia. Powstała w 2012 roku była pierwszą agencją PR w Olsztynie.  Pierwszy klient też pochodził z regionu, ale przez lata dołączyły do niego inne firmy z całej Polski. Także te o zasięgu międzynarodowym. W 100% kobiecy zespół specjalizuje się w tworzeniu komunikacji przede wszystkim dla klientów z branży przemysłowej i wnętrzarskiej. Oprócz strategicznej komunikacji agencja realizuje liczne projekty budowania relacji – offline i online – oraz organizacji eventów.

Działamy poza stolicą i dziś to już nie ogranicza, dlatego chcemy bliżej współpracować z innymi firmami z branży usług PR. Do tej pory samodzielnie edukowałyśmy o komunikacji nie tylko naszych klientów, bo na otwarte spotkania z ekspertami mógł przyjść każdy zainteresowany. Gdy coraz więcej osób i firm dostrzega rolę komunikacji i chce ją kreować, ważne jest promowanie wspólnie wypracowanych standardów. Chcemy właśnie z SAPR budować dobry klimat do rozwoju biznesu – zarówno stowarzyszonych agencji, jak i marek, które strategicznie wspieramy – powiedziała Karolina Kazuła, PR & Business Partner w Wordsmith PR.

SAPR powstało 20 października 2020 r. w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.

Agencje chcące czynnie uczestniczyć w budowaniu branży usług PR poprzez wstąpienie do SAPR mogą uzyskać bliższe informacje na temat Stowarzyszenia na stronie www.sapr.com.pl, gdzie znajdą też opisy projektów SAPR, a także kontakt ws. włączenia się w prace i działalność tej organizacji.

Więcej informacji udzielają:

Dariusz Tworzydło, Prezes SAPR, e-mail: kontakt@sapr.com.pl, tel. 602 445 596,

Adam Łaszyn, Wiceprezes SAPR, e-mail: adam.laszyn@sapr.com.pl, tel. 601 82 99 41

Źródło:Biuro prasowe SAPR
Grafika: Freepik