Znamy już najlepsze polskie kampanie public relations nominowane do finału piątej edycji konkursu PR Wings organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Do tegorocznej edycji zgłoszono rekordową liczbę aż 211 projektów w 28 kategoriach. W zakończonym właśnie pierwszym etapie głosowania jury przyznało 75 nominacji dla 57 unikalnych kampanii w kategoriach głównych i sektorowych, a dodatkowo 4 projekty zostały nominowane do Nagrody Specjalnej SAPR.
Zgłoszenia konkursowe można było nadsyłać w jednej, dwóch lub trzech kategoriach. Wielu uczestników zdecydowało się na więcej niż jedną, co najlepiej pokazuje, jak wielowymiarowe i kreatywne są dziś projekty PR realizowane w Polsce. Kampaniami wyróżnionymi aż w trzech kategoriach są:
- Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (zgłaszający: E.Wedel),
- Gdzie jest tron (zgłaszający: Apollo 360 oraz WCTron) – nominowany również do NAGRODY SPECJALNEJ SAPR,
- Work Sport Balance w Decathlon (zgłaszający: GetHero, Decathlon Polska).
12 kampanii zostało nominowanych w dwóch kategoriach, a pozostałe 42 projekty otrzymały po jednej nominacji. Dodatkowo, 4 projekty zostały nominowane do Nagrody Specjalnej SAPR. Nad prawidłowością przebiegu konkursu i głosowania czuwa kancelaria prawna Osborne Clarke.
– Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom za przesłane zgłoszenia i inspirujące przykłady komunikacji. Jurorzy nie mieli łatwego zadania – musieli wybrać spośród wielu wyjątkowych kampanii. Doceniamy je wszystkie, bo razem pokazują, jak dynamicznie ewoluuje dziś public relations w Polsce – mówi Jakub Zajdel, wiceprezes zarządu SAPR, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego PR Wings.
Teraz czas na drugi etap głosowania jury, który wyłoni zwycięskie kampanie w każdej z kategorii. Ponadto, jury złożone z przedstawicieli agencji zrzeszonych w Stowarzyszeniu Agencji Public Relations przyzna jednej wyróżniającej się kampanii Nagrodę Specjalną SAPR. Stowarzyszenie wręczy również Nagrodę im. Andrzeja Stolarczyka osobie szczególnie zasłużonej dla rozwoju branży public relations w Polsce.
Zdobywców statuetek PR Wings 2025 poznamy na gali finałowej 17 listopada w Event Hall w warszawskiej Fabryce Norblina. Wkrótce dostępne będą bilety na to wydarzenie.
Poniżej prezentujemy listę finalistów konkursu PR Wings 2025.
NAGRODA SPECJALNA SAPR
– Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
– Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska),
– Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał… KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey 360, PKDP),
– Kampania NIE HEJTUJĘ-MOTYWUJĘ (Fundacja „W zgodzie ze sobą” Ilony Adamskiej).
KATEGORIE GŁÓWNE
1. Angażujący event
– LeŚnia (Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku),
– USZYJ JASIA (PR Inspiration),
– 50 Tygodni w Mieście Nauki (Uniwersytet Śląski w Katowicach).
2. Custom Publishing
– „Bajki Oszczędzajki” – sprytne opowiadania o finansach (Bank Pekao),
– Biedronka Simulator – zamień zakupy w przygodę! (Gameset / Grupa Lifetube),
– Włączamy inkluzywność. Pierwszy raport DEI WBD w Polsce (TVN Warner Bros. Discovery, SEC Newgate CEE).
3. Employer Branding
– Równomocni (ERGO Hestia),
– GLOW and GROW, czyli L’Oréal BEST Warsaw buduje markę pracodawcy (MJCC, L’Oréal BEST Warsaw),
– W UNIQA jesteśmy razem (UNIQA).
4. ESG i CSR
– Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
– Ogólnopolska kampania społeczna POCZTÓWKI Z POWODZI (AWX, InPost),
– #WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications).
5. Kampania edukacyjna
– Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
– Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał… KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey 360, PKDP),
– Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA).
6. Kampania pro bono
– MŁODE GŁOWY x DDOB: Popatrz, Posłuchaj, Połącz (Agencja DDOB, Fundacja UNAWEZA),
– „Koszmarna kolejka” – szarża FDI, która poruszyła system (Fundacja Dobrych Inicjatyw),
– Kampania #zaginioneNIEzapomniane (“Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Komenda Główna Policji”).
7. Komunikacja B2B
– Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication),
– Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska),
– Czas na jabłka. Czas na relacje biznesowe (The Partners).
8. Komunikacja kryzysowa
– Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies).
9. Komunikacja wewnętrzna
– Równomocni (ERGO Hestia),
– Vienna Life: najbardziej życiowe połączenie na rynku (Vienna Life),
– #ZmieniamyNarracje. Włączamy organizację (Walk PR, IKEA Retail).
10. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
– Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał… KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey 360, PKDP),
– Mecz o zaangażowanie. AI-asysta w social mediach (IDEO FORCE, Resovia Basketball),
– Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana
i Jędrzeja Śniadeckich).
11. Media Relations
– Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E.Wedel),
– Tysiące historii o drugim życiu. 15-lecie Fundacji DKMS (M&CC, Fundacja DKMS),
– OLX i monday comms: drugie życie elektroniki (monday comms, Grupa OLX).
12. Media społecznościowe i influencer marketing
– Biedronka Simulator – zamień zakupy w przygodę! (Gameset/Grupa Lifetube),
– „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku” (oLIVE media, Polski Związek Piłki Nożnej),
– Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów (So Bright).
13. Mistrzowska skuteczność
– Green Party w Burger King: plant-based bez kompromisów (Good One PR, Burger King Polska),
– Zatorland 360°: storytelling, który dał TOP 2 w kategorii (So Bright),
– Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska).
14. Ochrona przed dezinformacją
– Royal Canin: kampania „Wyjdź z neta, idź do weta” (Garden of Words, IQ Marketing, Royal Canin),
– Rachunki grozy za czyste powietrze (IMAGO Public Relations, Stiebel Eltron Polska),
– #WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications).
15. PR korporacyjny
– Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska),
– Nowa nazwa, ten sam wpływ – rebranding B2 Impact z misją (Good One PR, B2 Impact),
– Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS).
16. PR produktowy
– Daj im szansę (E.Wedel),
– Żabka na Scenie – teatralne otwarcie 11 000 sklepu (Public Dialog, Żabka Polska),
– Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS).
17. Public Affairs i lobbing
– Obrona Polfy Lublin: miejsca pracy kontra Lex Developer (Cumulus PR).
KATEGORIE SEKTOROWE
18. Branża FMCG
– Daj im szansę (E.Wedel),
– Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E.Wedel),
– Od pokoleń #ZawszeRazem. 60. urodziny kultowego Ludwika (ZOOM bsc, hi GRUPA hi MEDIA, GRUPA INCO).
19. Branża motoryzacyjna
– OTOMOTO prezentuje Warsztaty Samochodowe dla Dziewczyn (MADOGZ),
– Premiera XPENG w Polsce (Public Dialog),
– Toyota & Lexus Insider, czyli nowy wymiar komunikacji PR (Spin Group).
20. Finanse i ubezpieczenia
– Finansowa Ekstraklasa i 1 Liga | Raporty Grant Thornton (Grant Thornton),
– Uczymy się OOO finansach z KRUK S.A. (KRUK),
– Przedsiębiorcy w stanie zagrożenia. Raport Nest Banku (Nest Bank).
21. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
– Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
– Ranking “Średnie Miasta – Wielki Potencjał” (Open Format, Accolade),
– Mieszkania dla złotych i srebrnych medalistów IO od PROFBUD (PROFBUD).
22. PR instytucji publicznych
– Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana i Jędrzeja Śniadeckich),
– Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska),
– Żółta Kanapa. Białystok o profilaktyce zdrowia psychicznego (White Bits).
23. Przemysł, chemia, energetyka
– Konferencja FISA-EURADWASTE 2025 & SNETP Forum (Narodowe Centrum Badań Jądrowych).
24. Rolnictwo
– #REGENERACJA – kampania na rzecz rolnictwa regeneracyjnego (Catchers, Cichowlas Polskie Warzywa),
– Z polskiego sadu na światowe stoły (The Partners).
25. Rynek zdrowia
– Kampania „Zauważ potencjał kandydatów 50+” (Catchers, Ursapharm),
– Krwiomocz? Działaj! (Public Dialog).
26. Sport, turystyka, hotelarstwo
– Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (E.Wedel),
– Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska),
– Finansowa Ekstraklasa i 1 Liga | Raporty Grant Thornton (Grant Thornton).
27. Technologia i innowacje
– Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA),
– Zwiększanie cyberświadomości wzmacnia rezyliencję Polski (IMAGO Public Relations, DAGMA Bezpieczeństwo IT),
– N!Asystent pierwszy AI Agent w polskiej bankowości (Nest Bank).
28. Transport, spedycja, logistyka
– Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication),
– Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies).
SERDECZNIE GRATULUJEMY NOMINACJI DO FINAŁU PR WINGS 2025!
* * *
Partnerzy PR WINGS: Business Centre Club, CEDC, CSRinfo, EVENT HALL, Farma Bii, Federacja Przedsiębiorców Polskich, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, IAB Polska, Instytut Monitorowania Mediów, KDK Events, Konfederacja Lewiatan, Leniva° Studio, Mediaboard, Mediafresh, Michał Gmitruk Production, netPR.pl, Osborne Clarke, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Pracodawcy RP, Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „Prom” oraz Uniwersytet SWPS.
Patroni medialni PR WINGS: Biznes24, BiznesAlert.pl, Defence24.pl, Marketing przy Kawie, Mediarun.com, Newseria, Newsline, ngo.pl, Obserwator Logistyczny, Press, PRoto.pl, Puls Biznesu, PulsHR.pl, Think MICE, Wiadomości Handlowe, Wirtualnemedia.pl, WNP.pl oraz Wprost.
Organizator konkursu: Stowarzyszenie Agencji Public Relations







