Listopadowy sezon wyprzedażowy. Dzień Singla generuje coraz większe zyski w Polsce i na świecie

Listopadowy sezon wyprzedażowy. Dzień Singla generuje coraz większe zyski w Polsce i na świecie

Przypadający na 11 listopada Dzień Singla nieprzypadkowo został okrzyknięty Światowym Dniem Zakupów. Z roku na rok angażuje on coraz więcej osób, a tendencja jest zauważalna zarówno w Polsce, jak i na świecie. W ubiegłym roku, pomiędzy 11 a 13 listopada 7-krotnie wzrosła liczba zamówień dokonywanych przez Polaków na chińskich platformach zakupowych. Zgodnie z danymi przeanalizowanymi przez Admitad, w istotny sposób przyczynili się do tego internetowi twórcy.

Lęk przed AI. Większość pracowników obawia się rozwoju tej technologii
Rusza kolejna edycja PR Wings, konkursu polskiej branży public relations
Jak największe marki kosmetyczne radzą sobie w Google’u?

Kto zyskuje najwięcej

Listopad i związany z nim sezon wyprzedaży to okres, w którym szeroko rozumiani twórcy treści – influencerzy, blogerzy, grupy w mediach społecznościowych czy serwisy tematyczne – pomnażają swoje przychody. Przewagę na tym polu daje im możliwość łączenia kilku strategii sprzedażowych. Poza bezpośrednimi kontaktami z markami mają oni szansę na sprzedaż własnych produktów, podejmowanie współpracy partnerskich z markami czy prezentację produktów w zamian za nagrody od platform i serwisów zakupowych.

Według danych przeanalizowanych przez Admitad, twórcy treści uczestniczący w promocjach z okazji Dnia Singla na całym świecie, zwiększyli swoje zarobki płynące ze współpracy partnerskiej o 89%. Pomimo, że w Polsce ten dzień dopiero zyskuje na popularności, udało się zwiększyć przyrost ze sprzedaży wśród lokalnych partnerów aż o 33% w ciągu tygodnia, w porównaniu do regularnych okresów wyprzedaży. O 44% wzrosła również liczba zamówień generowanych dla polskich marek przez partnerów sprzedażowych. Ich działalność w sieci przyciąga wielu odbiorców, którzy chętniej korzystają z polecanych produktów i usług, generując tym samym wzrost wyników sprzedażowych.

Statystyki dostarczone przez partnerów Admitad wskazują, że na Dniu Singla najlepiej zarobiły blogi i strony tematyczne. Przypadło im w udziale około 17% ogólnego dochodu. Drugie miejsce w rankingu zajęli influencerzy i właściciele grup tematycznych na Facebooku – 12,5%. Krok za nimi były kanały tematyczne i grupy funkcjonujące na komunikatorach – 12,2% oraz youtuberzy – 10,9%. 

Prognozujemy, że w tym roku te proporcje nie ulegną znaczącej zmianie. Warto mieć jednak na uwadze, że stale rośnie pozycja konkurencyjna influencerów oraz komunikatorów. Spodziewamy się, że w ciągu kilku kolejnych lat widocznie wzrośnie ich udział we wspólnych zyskach partnerów – wskazuje Mateusz Łukianiuk, Country Manager Poland w Admitad.

Co opłaca się sprzedawać

Zgodnie z danymi przeanalizowanymi przez firmę, najbardziej dochodowymi kategoriami towarów i usług dla influencerów oraz twórców treści podczas Dnia Singla okazały się kolejno: usługi mobilne i IT, moda, elektronika, edukacja online i usługi finansowe.

Analizując wyniki zeszłorocznej sprzedaży należy uwzględnić wpływ, jaki miała na nią pandemia COVID-19. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że branża elektroniczna, modowa i kosmetyczna, które w przeszłości tradycyjnie prowadziły w rankingach sprzedaży i zarobków twórców, ponownie znacząco wyprzedzą w tym roku branżę usług online. Powinni oni wziąć pod uwagę tę zmianę priorytetów i potrzeb swoich odbiorców, aby odpowiednio zaplanować kolejne działania i zmaksymalizować zyski – dodaje Mateusz Łukianiuk.

Polscy partnerzy sprzedażowi powinni skupić uwagę na próbie zaspokojenia kluczowych potrzeb swoich odbiorców. W ubiegłym roku w trakcie Dnia Singla w naszym kraju najlepiej sprzedawały się produkty pochodzące z chińskich platform sprzedażowych oraz gry online. Te dwie kategorie najprawdopodobniej nadal będą się cieszyły się dużym zainteresowaniem także w tym roku. Jednocześnie, w obliczu widma kryzysu energetycznego, o którym dyskutuje się od kilku miesięcy w mediach, w nadchodzących tygodniach na szczycie listy potrzeb zakupowych mogą znaleźć się także artykuły gospodarstwa domowego, w tym systemy grzewcze oraz ocieplana odzież.

Źródło, grafika: Admitad
Foto: Freepik