Ogilvy prezentuje najważniejsze trendy w influencer marketingu, którego wartość urosła globalnie z 1,7BN dolarów w 2016 roku do 16,4BN dolarów w 2022 roku. Wnioski z raportu pomogą markom budować świadomość, poprawić zaangażowanie oraz zwiększyć przychody w 2023 roku. Każdy z sześciu zidentyfikowanych trendów zapewni markom dostęp do rozkwitającej gospodarki influencerów.
Jednym z kluczowych trendów jest iCommerce, czyli Influence economy. TikTok stał się trzecią największą platformą społecznościową i najsilniejszą siłą kulturową i handlową dla dzisiejszego konsumenta. Dotyczy to nie tylko Gen Z i Gen Alpha, gdyż 36% użytkowników serwisu ma ponad 30 lat. #TikTokMadeMeBuyIt posiada ponad 29,3 mld wyświetleń i napędza iCommerce poprzez testowanie zakupionych produktów na żywo. Trend ten zapewnia markom bezprecedensowy wgląd w kampanie na każdym jej etapie i wykazuje się niezwykłą skutecznością – 49% użytkowników TikTok zadeklarowało już dokonanie zakupów za pośrednictwem platformy.
Influencer marketing działa, ponieważ ludzie bardziej ufają ludziom niż markom. Influence pozwala markom docierać do odbiorców i łączyć się z nimi w sposób autentyczny. – mówi Rahul Titus, Global Head of Influence for Ogilvy PR oraz autor raportu – W związku z tym, że zmierzamy w kierunku niepewności gospodarczej, ważne jest, aby marki były efektywne i skuteczne w swoich wydatkach. Niektóre z trendów związanych z influencerami, wykorzystujące siłę hiperlokalności, pozwalają im ominąć modele sprzedaży masowej i dotrzeć do docelowej grupy odbiorców w sposób autentyczny.
Inne badane trendy to usługi subskrypcyjne oraz sztuczna inteligencja. Platformy, takie jak OnlyFans i Patreon, stają się głównym nurtem. Ten model biznesowy zdefiniuje rok 2023, odblokowując nowy strumień przychodów dla twórców, który wykracza poza płatną reklamę. Nawet sztuczni ludzie – w postaci AI – stają się bardziej realni. Inny istotny trend dotyczy Health Influence. 40% osób twierdzi, że informacje znalezione w mediach społecznościowych mają wpływ na to, jak radzą sobie z przewlekłą chorobą, na ich podejście do diety i ćwiczeń a nawet na wybór lekarza.
W czasach, gdy konsumenci czują się przytłoczeni treściami reklamowymi docierającymi do nich z wielu różnych miejsc, Influence staje się nową, skuteczną i stale rozwijającą się granicą marketingu. Dla konsumentów autentyczna wiarygodność wyprzedziła twardą sprzedaż, jeśli chodzi o poziom zaufania. Przyszłość influencerstwa to prawdziwi ludzie z prawdziwymi historiami, wywierający realny wpływ – dodaje Rahul Titus.
Pełny raport jest dostępny do pobrania tutaj.
Źródło: Ogilvy PR Polska
Grafika: Freepik