Huge Voice z Rzeszowa, PR Expert Group z Wrocławia i Sudety.pro z Kamiennej Góry to trzy kolejne agencje, które w grudniu zostały przyjęte do powstałego w październiku Stowarzyszenia Agencji Public Relations (SAPR). W ten sposób liczba agencji członkowskich Stowarzyszenia zwiększyła się do 27. Trwa proces przyjmowania kolejnych firm PR, które aplikują do SAPR.
Wszystkie trzy nowe agencje w SAPR to firmy reprezentujące regionalne rynki usług PR, a także generację agencji powstałych już w rzeczywistości rozwiniętych platform nowych technologii. Właśnie ten typ agencji nie miał do czasu powstania SAPR wystarczającego udziału w życiu branży. Dlatego tak cieszymy się z ich akcesu do naszego rozwijającego się Stowarzyszenia. Podobny profil mają firmy, które realizują obecnie procedurę aplikacyjną do SAPR (np. zbierając rekomendacje Klientów), a których przyjęcie ogłosimy już po Nowym Roku – powiedział Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu SAPR.
Agencja Huge Voice powstała w wyniku połączenia potencjału działającej od 10 lat rzeszowskiej agencji One Voice Marketing Communications oraz zespołu kreatywnego HugeTECH – spółki zajmującej się rozwojem startupów. Klientami agencji są przede wszystkim startupy oraz firmy i marki, których wartość budowana jest na innowacjach technologicznych. Świadczy usługi z zakresu zintegrowanej komunikacji 360 stopni. Zajmuje się między innymi kreowaniem wizerunku marek z wykorzystaniem kanałów komunikacji online i offline.
Branża PR jest na tym etapie rozwoju, który wymaga wysokich kompetencji w obszarze e-PR. Obecnie klienci oczekują wsparcia zapewniającego im szybki wzrost. Czujemy się mocni w stosowaniu narzędzi komunikacji online, ale tym co decyduje o skuteczności jest przede wszystkim doświadczenie. Możliwość dzielenia się wiedzą w gronie czołowych, polskich agencji PR będzie dla nas niezwykle cenna. Jesteśmy pewni, że sami również wniesiemy wartościowy element kapitału intelektualnego do Stowarzyszenia – powiedział Grzegorz Hajduk, prezes zarządu Huge Voice.
PR Expert to jedna z najstarszych wrocławskich agencji PR. Od ponad dekady świadczy szeroki zakres usług budowania wizerunku i promocji dla firm B2B i B2C. Agencja realizuje działania m.in. z obszarów media relations, social media, strategii komunikacji, komunikacji kryzysowej, PR produktowego i kampanii. Obsługuje firmy z różnorodnych branż, z bogatym doświadczeniem w branży deweloperskiej, logistycznej i szeroko pojętej branży handlowej.
Zdecydowaliśmy się na dołączenie do SAPR, ponieważ nieustannie szukamy możliwości rozwoju, chcemy poznawać nowych partnerów i dążyć do wymiany wiedzy. To nie tylko wspiera rozwój poszczególnych firm, ale przede wszystkim wzmacnia kondycję całej branży PR w Polsce. Dostrzegamy także potrzebę nowej, świeżej integracji agencji wyłącznie w oparciu o wspólne wartości, dobre praktyki i doświadczenie. W tym może być zupełnie nowy impuls dla PR-u w Polsce, a tego właśnie teraz bardzo potrzeba – powiedziała Adriana Kondratowicz, Managing Director w PR Expert.
Sudety.pro to agencja PR z siedzibą w Kamiennej Górze, która specjalizuje się w komunikacji społecznej branży turystycznej regionu sudeckiego oraz w marketingu terytorialnym jednostek samorządu terytorialnego. Wspiera lokalne samorządy w budowaniu ich unikatowych marek i rozpoznawalności. Pracuje także dla regionalnych firm, które delegują agencji swoje działania z zakresu komunikacji.
Jesteśmy młodą firmą, która chce się rozwijać i wierzymy, że w gronie tak ważnych firm z polskiej branży komunikacji społecznej, uda nam się pozyskać dodatkową wiedzę i doświadczenie, potrzebne do rozwoju – powiedział Krzysztof Wojtas, właściciel agencji.
SAPR powstało 20 października 2020 r. w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Powstało z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.
Agencje chcące czynnie uczestniczyć w budowaniu branży usług PR poprzez wstąpienie do SAPR mogą uzyskać bliższe informacje na temat Stowarzyszenia na stronie www.sapr.com.pl, gdzie znajdą też opisy projektów SAPR, a także kontakt ws. przystąpienia do tej organizacji.
Źródło: SAPR
Grafika: Freepik