Na rynku wydawniczym ukazała się najnowsza książka Dariusza Tworzydło, profesora Uniwersytetu Warszawskiego, który specjalizuje się w public relations i zarządzaniu kryzysowym. To aktualny i bardzo praktyczny podręcznik z zakresu PR. To także zbiór przykładów, które mogą służyć jako materiał poznawczy dla osób zainteresowanych problematyką kształtowania wizerunku. Wydawcą publikacji jest PWN.
Książka została wydana jako wznowienie i uzupełnienie cieszącej się od lat zainteresowaniem publikacji „Public relations praktycznie”. Publikacja ta została jednak przez autora w istotnym zakresie zaktualizowana oraz wzbogacona o nowe rozdziały poświęcone między innymi branży, etyce, dezinformacji, public affairs oraz modelom zarządzania kryzysowego. Czytelnicy znajdą w niej także szereg nowych i aktualnych przykładów.
Podręcznik jest źródłem wiedzy dla studentów kierunków dziennikarskich, związanych z marketingiem, komunikowaniem, public relations. Jest skierowany również do praktyków biznesu, menedżerów zajmujących się komunikowaniem i public relations w firmach, korporacjach, samorządach oraz rzeczników prasowych. We wstępie autor książki, dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW pisze:
Public relations 3.0 to nowy etap, który dalece wykracza poza typową, dotychczas znaną aktywność public relations w sieci. (…) Public relations 3.0 skupia się na głębokiej analityce, z uwzględnieniem zagrożeń związanych z dezinformacją, manipulacją, fake newsami oraz ukierunkowaniem działań na wzmocnienie relacji bezpośrednich. PR 3.0 musi brać pod uwagę wszystko to co stanowi wartość jaką tworzyli prekursorzy public relations, z przyjęciem na podstawę działań wartości etycznych. Jednak w tym przypadku kluczowe staje się odpowiednie reagowanie na każde nowe wyzwanie jakie przed praktykami i światem nauki PR stawiają technologie i sztuczna inteligencja.
Książka została wzbogacona o szereg praktycznych przykładów, które wzmacniają jej wartość. Jak wskazuje recenzent drugiego wydania, dr hab. Norbert Życzyński, prof. PRz:
To lektura obowiązkowa dla wszystkich, którzy zajmują się public relations zarówno w teorii, jak i praktyce. Każdy rozdział jest dowodem na to, że szeroka wiedza autora opiera się nie tylko na bogatym dorobku naukowym, ale też wieloletniej pracy dla różnego typu podmiotów gospodarczych. Książka pełna jest przykładów i praktycznych rekomendacji, które pomagają lepiej zrozumieć narzędzia komunikacyjne.
Źródło: PWN
Grafika: PWN