Polacy o pomocy firm w walce z koronawirusem

Polacy o pomocy firm w walce z koronawirusem

Rozprzestrzenianie się koronawirusa w Polsce spowodowało dużą aktywność biznesu, mającą na celu pomoc w walce z epidemią. Polacy pytani o firmy, które wsparły walkę z koronawirusem, najczęściej wskazywali PKN Orlen. Jednocześnie akcjami, które respondentom najbardziej zapadły w pamięć, były: sprowadzenie do kraju Polaków przebywających za granicą przez LOT oraz produkcja środka dezynfekującego przez PKN Orlen – wynika z badania ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego w dniach 18.03 - 1.04.2020 roku.

III Ogólnopolska Konferencja „Psychologia – Medycyna – Duchowość. Pomost porozumienia – holistyczna droga do zdrowia psychicznego i fizycznego”
Budżet marketingowy na 2024 rok. Tych działań nie powinno w nim zabraknąć.
Rewolucja technologiczna 4.0 na rynku pracy Ponad połowa pracowników nie wie, czy ich firma wykorzystuje AI

Ponad połowa badanych (55%) słyszała o jakichkolwiek działaniach prospołecznych firm wspierających walkę z koronawirusem. Polacy pytani o wsparcie, jakie powinno być udzielane, wskazywali tak samo często na wsparcie rzeczowe w postaci zakupu lub produkcji materiałów sanitarnych (41%), jak i wsparcie finansowe (40%). Zdecydowanie najmniej potrzebne, zdaniem Polaków, jest wsparcie rzeczowe (19%) w postaci nieodpłatnego udostępnienia produktów czy usług danej firmy.

Co trzeci Polak spontanicznie wskazał PKN Orlen jako firmę, która udzieliła wsparcia w walce z koronawirusem. Pozostałe firmy miały wskazania spontaniczne poniżej 10 p.p. Liczby te były jednak dużo wyższe przy znajomości wspomaganej. Tutaj w pierwszej dziesiątce znalazły się takie marki jak: PKN Orlen, LOT, Allegro, PZU, PKO Bank Polski, PGNiG, 4F, Agata Meble, Fundacja Lotos oraz Empik.

TOP 5 znajomości spontanicznej firm, które zaangażowały się w walkę z koronawirusem

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 18.03-1.04.2020

TOP 5 znajomości wspomaganej firm, które zaangażowały się w walkę z koronawirusem

*Pomiar 18-24 marca, **Pomiar 25 marca-1 kwietnia
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 18.03-1.04.2020

Biznes w Polsce i na świecie bardzo intensywnie wspiera walkę z koronawirusem. Przybiera ona różne formy – od przekazów pieniężnych aż po pomoc rzeczową. Lista firm, które pomagają, rośnie dynamicznie. W zasadzie nie ma dnia, żeby nie pojawiały się nowe inicjatywy. Na bieżąco monitorujemy rynek i staramy się jak najwięcej z tych inicjatyw uchwycić w naszym badaniu. Zdecydowanie najbardziej rozpoznawalną firmą wspierającą walkę z koronawirusem, która jako jedna z pierwszych ruszyła na pomoc, jest PKN Orlen. Spontanicznie wskazywany jest przez jedną trzecią Polaków, co jest dużym sukcesem w tak krótkim czasie. PKN Orlen jednak od lat w naszym badaniu wskazywany jest jako jeden z najbardziej aktywnych sponsorów i niejako przyzwyczaił nas już do tego, że wspiera różne inicjatywy, co tylko pokazuje, że wieloletnia strategia sponsoringowa przynosi zamierzone efekty. Na pewno działania zapobiegające rozprzestrzenianiu się epidemii na długo zostaną zapamiętane przez odbiorców, co wpłynie pozytywnie na wizerunek spółki – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu: Badanie zrealizowano w ramach Sponsoring Monitora 2020, realizowanego w trybie ciągłym, w ramach comiesięcznych fal.

Wyniki prezentowane w raporcie dotyczą realizacji w dniach 18 marca do 1 kwietnia 2020 r. Badanie przeprowadzono metodą CAWI. Struktura próby odzwierciedla strukturę populacji Polski ze względu na płeć, wiek, województwo i wielkość miejscowości zamieszkania. Wielkość próby: N=939.

Źródło: ARC Rynek i Opinia

Grafika: Freepik