Marketing afiliacyjny dla MŚP

Marketing afiliacyjny dla MŚP

Marketing afiliacyjny z uwagi na swoje zalety jest coraz częściej wskazywany jako przyszłość branży e-commerce. Skuteczność i ekonomiczność to dwie z istotnych zalet, dzięki którym stanowi on wartościowe rozwiązanie dla sektora MŚP. Rozpoczęcie działań afiliacyjnych nigdy nie było prostsze. Admitad, jeden z globalnych liderów w tej dziedzinie, opracował poradnik skierowany do małych i średnich przedsiębiorstw.

Czego nie robić w marketingu w dobie kryzysu
TikTok i jego chiński brat Douyin – jaka jest różnica?
Sztuczna inteligencja w firmach w Polsce: potencjał do wykorzystania

Czym jest afiliacja?

Marketing afiliacyjny, nazywany też partnerskim, to obecnie jeden z najbardziej efektywnych rodzajów marketingu. Polega na współpracy reklamodawcy z partnerami, którzy wykorzystując wypracowane zasięgi, publikują w swoich kanałach specjalne linki lub kody promocyjne. Jeśli konsument dokona zakupu towaru lub usługi za ich pomocą, partner otrzymuje prowizję za pozyskanie nowego klienta.

Zasady afiliacji są więc bardzo proste. Nie wymaga ona jednocześnie dużych nakładów finansowych, jak np. w przypadku reklamy digitalowej czy lokowania produktu. Co więcej, analizy sprzedażowe wykazują wysoką skuteczność tego rodzaju działań, gdyż firma zyskuje nowych odbiorców, a sama marka poprawia swoją pozycję w wynikach wyszukiwania i zwiększa współczynnik konwersji (liczba użytkowników realizujących nasz cel w danej witrynie/aplikacji).

Zalety afiliacji dla MŚP

Małe i średnie przedsiębiorstwa dysponują znacznie niższymi budżetami reklamowymi niż wielkie koncerny. Z tego powodu trudniej im promować swoją działalność i pracować nad długofalowym zaangażowaniem konsumentów. Z uwagi na fakt, że afiliacja wymaga znacznie mniejszych nakładów finansowych niż tradycyjna reklama, warto już na początku działalności budować z jej pomocą swoją rozpoznawalność. Sieć partnerska zapewnia dostęp do nowych kanałów promocji, minimalizując koszty ponoszone z tego tytułu, ponieważ reklamodawca płaci wyłącznie za realne wyniki.

Nie należy zapominać również o oszczędności czasu i zasobów, które w każdym biznesie są na wagę złota. Dlatego sieć partnerska w pełni przejmuje na siebie komunikację z wydawcami oraz automatyzuje procesy rozliczania współpracy w oparciu o odpowiednie technologie pomiaru efektów. Dzięki takiemu modelowi, przy niskim nakładzie środków wzrastają szanse przedsiębiorstwa na realny wzrost zysków ze sprzedaży produktów i usług.

Jak zacząć?

Dzięki globalnej sieci afiliacyjnej Admitad, wskazówki co do tego jak wprowadzić afiliację do swojej strategii marketingowej są teraz na wyciągnięcie ręki. Wykorzystując wiedzę ugruntowaną na rynkach międzynarodowych, eksperci Admitad przygotowali poradnik dedykowany sektorowi MŚP. Można go bezpłatnie pobrać na stronie msp.admitad.com.

Dzięki informacjom zawartym w publikacji, każdy właściciel małej lub średniej firmy dowie się czy afiliacja jest dla niego i jak skutecznie od podstaw wdrożyć ją w swoje działania promocyjne.

Źródło: Admitad
Grafika: Freepik