Druga edycja PR Wings za nami

Druga edycja PR Wings za nami

15 września, na uroczystej gali podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations, poznaliśmy zwycięzców tegorocznej edycji konkursu PR Wings, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR). Niezależne jury składające się z 40 najwyższej klasy ekspertów, wskazało zwycięskie projekty w 14 kategoriach. Podczas wydarzenia wręczono również Nagrodę Specjalną przyznawaną przez przedstawicieli agencji członkowskich, a także Nagrodę im. Andrzeja Stolarczyka.

6 trendów w reklamie cyfrowej na 2024 rok
Skąd nadejdą kryzysy wizerunkowe w 2024 roku? Zmory Internetu, gospodarczo-polityczne i „czarne łabędzie” w tegorocznej edycji badania Kryzysometr
Rewolucja technologiczna 4.0 na rynku pracy Ponad połowa pracowników nie wie, czy ich firma wykorzystuje AI

Druga edycja konkursu PR Wings potwierdza, że branża public relations czekała na taki projekt. W tegorocznej edycji eksperci zasiadający w jury oceniali aż 147 zgłoszeń, w 14 kategoriach. Wysoką jakość zgłoszonych projektów potwierdza fakt, iż w aż dwóch kategoriach jury przyznało statuetki PR Wings ex aequo. To niezwykle ważne, ponieważ celem konkursu PR Wings jest promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk z zakresu public relations i komunikacji.

“Widzimy, że w tegorocznej edycji PR Wings jest nie tylko dużo więcej zgłoszeń, ale te zgłoszenia są bardziej jakościowe. Jeśli porównamy ubiegły rok i bieżący, to można zauważyć naprawdę wielki progres. Projekty, które wygrały możemy uznać za wybitne i naprawdę mogą być przykładami dla innych w naszej branży.  To dobry kierunek. Szczególnie, że PR Wings promuje projekty realizowane w sposób ciekawy, ale też etyczny. Jedno z drugim nie musi się kłócić”. – powiedział Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska, przewodniczący jury.

“Proszę zauważyć, że aż w dwóch bardzo ważnych kategoriach: nagrody specjalnej i kategorii komunikacja na rynkach międzynarodowych przyznano nagrody ex equo. To oznacza, że 40 osobowe jury miało dylemat  w jednoznacznym wskazaniu zwycięzcy. A to pokazuje tylko jedno – bardzo wysoki poziom zgłaszanych prac.” – dodał Paweł Trochimiuk, koordynator konkursu PR Wings, prezes zarządu agencji Partner of Promotion.

Nagroda im. Andrzeja Stolarczyka to inicjatywa, której celem jest uhonorowanie osoby, której wkład w rozwój branży public relations jest wyjątkowy. Andrzej Stolarczyk to tragicznie zmarły w 2019 r. wybitny pionier public relations w Polsce, twórca jednej z pierwszych agencji PR, były dziennikarz, dr nauk ekonomicznych, wieloletni członek Rady Etyki PR, nauczyciel akademicki i mentor kilku pokoleń studentów komunikacji w Polsce.

Laureatem nagrody im. Andrzeja Stolarczyka został Sebastian Bykowski – prezes zarządu PSMM Monitoring&More. Znany każdemu, kto związany jest z branżą public relations. Twórca jednej z największych firm monitorujących media w naszym regionie. Ma na swoim koncie szereg publikacji z dziedziny public relations, zarządzania oraz marketingu sportowego w tym m.in. „Leksykonu Public Relations”, „Badania i pomiar efektów w public relations”, „Organizacje i idee – komunikowanie się w przestrzeni tradycyjnych i nowych mediów” oraz „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce”.

PR Wings – wyniki

Kategoria : Public Affairs i Lobbying

  • Amiblu – to nie rury GRP były przyczyną awarii na Czajce (Public Dialog i Maurent PR)

Kategoria: PR korporacyjny

  • Polskie Miasta Przyszłości 2050 (Icon Strategies)

Kategoria: PR innowacja roku – kampania następnej generacji

  • ERBUD – gamingowa kampania employer brandingowa (Gameset i Grupa Erbud)

Kategoria: PR Produktowy

  • 50 lat katowickiego Spodka (Imago PR)

Kategoria: ESG i CSR – odpowiedzialność społeczna, środowiskowa i ład korporacyjny

  • Nie wierz w bajki, bądź FASOFF! (MOSQI.TO i Fundacja Dom w Łodzi)

Kategoria: Komunikacja kryzysowa

  • Amiblu – to nie rury GRP były przyczyną awarii na Czajce (Public Dialog i Maurent PR)

Kategoria: Komunikacja w social media i influencer marketing

  • Hejter za dychę (Labcon i Browar Tenczynek)Kategoria: Angażujący event

Kategoria: Angażujący event

  • Wyjątkowe winyle Dawida Podsiadło z plastikowych odpadów (Credit Agricole Bank Polska)

Kategoria: Zmiana biznesowa, komunikacyjny game changer

  • Radio 357 – komunikacja ze społecznością (Radio 357)

Komunikacja Business to Business

  • Polska wołowina na japońskim stole (Partner of Promotion)

Kategoria: Efektywność roku

  • 204% wzrostu w rok – sukces polskich producentów w Japonii (Partner of Promotion)

Kategoria: Komunikacja na rynkach międzynarodowych, ex aequo

  • 2020.Dubai – poznaj polską kreatywność (Partner of Promotion i Polska Agencja Inwestycji i Handlu)
  • Pepco – paneuropejska ekspansja (Pepco i Alert Media Communications)

Kategoria : Komunikacja w okresie pandemii COVID-19

  • Walka z pandemią walką z niewiedzą! (Partner of Promotion)

Kategoria: Komunikacja na rzecz wsparcia Ukrainy

  • Butik Pełen Dobra (Ingka Centres Polska)

Nagroda specjalna SAPR (przyznawana przez przedstawicieli agencji SAPR), ex aequo

  • Avon Kontra Przemoc “Rachunek przemocy” (Garden of Words i Starcom)
  • Hejter za dychę (Labcon i Browar Tenczynek)

Audytorem Konkursu jest Kancelaria Osborne Clarke. Partnerem Strategicznym jest PSMM Monitoring&More, a Partnerem Głównym konkursu PR Wings – Polska Agencja Prasowa.

Źródło, zdjęcie: SAPR