Cyfrowe oblicze PR

Cyfrowe oblicze PR

O nowych technologiach i narzędziach wykorzystywanych w komunikowaniu, a także kryzysach wizerunkowych porozmawiamy podczas Kongresu Public Relations 2019.

Trendy w public relations w czasach informacyjnej hiperinflacji
Sztuczna inteligencja, kryzys i technologie – znamy tematykę XXIV Kongresu PR!
Cenna wiedza i inspiracje na Kongresie Public Relations

Wyniki raportu Global Digital Report 2018 wskazują, że światowy współczynnik użytkowników mediów społecznościowych wyniósł w ubiegłym roku 3,2 miliarda. Co ciekawe, liczba ta rośnie z roku na rok o ok. 13%. Oznacza to, że z  dobrodziejstw social mediów zacznie niebawem korzystać dodatkowe 400 mln osób. Czy PR w oderwaniu od internetu jeszcze w ogóle istnieje? Będą się nad tym zastanawiać goście i prelegenci zaproszeni na tegoroczny Kongres Public Relations, który odbędzie się 25 i 26 kwietnia w Rzeszowie.

Błyskawiczny rozwój mediów społecznościowych sprawił, że stały się one powszechnie wykorzystywanym narzędziem komunikacji wizerunkowej. Według badań przeprowadzonych przez Global Communications Report 83% specjalistów PR widzi zasadność zdobywania nowej wiedzy dotyczącej szeroko pojętych social mediów. Taki sam współczynnik ankietowanych uważa, że social media w ciągu kolejnych pięciu lat staną się nieodłącznym elementem prowadzenia wieloaspektowych działań wizerunkowych.


Starannie zaplanowane działania w sieci odgrywają niezaprzeczalną rolę w budowaniu wizerunku firmy – mówi Aida Bella, Dyrektor Biura Rzecznika Prasowego Totalizatora Sportowego– Myślę tutaj zwłaszcza o roli mediów społecznościowych, od których w dzisiejszych czasach nie da się już uciec, ponieważ wpisały się na stałe w kanon działań PR-owych. Jeśli firma czy marka chce być rozpoznawalna oraz mieć znaczenie, musi prowadzić aktywne działania w sieci – dodaje.


E-PR, który był początkowo traktowany jako przedłużenie kontaktów z mediami, szybko zmienił się w samodzielną dyscyplinę. Facebook, Instagram czy Twitter narzuciły specjalistom nowe zasady budowania wizerunku firmy czy marki. Badania, których część była realizowana w trakcie ubiegłorocznej edycji Kongresu Profesjonalistów PR pokazały, że dla ponad połowy (51,4%) biorących w nich udział specjalistów zadania związane z e-PRem stanowią część codziennych obowiązków zawodowych.

– Tegoroczna edycja kongresu skupia się na wybranych obszarach digital PR – budowania wizerunku za pomocą mediów społecznościowych, influencerów oraz postępowaniu w przypadku, kiedy wizerunek marki wskutek tych działań jest zagrożony kryzysem wizerunkowym – mówi dr hab. Dariusz Tworzydło, Uniwersytet Warszawski, EXACTO sp. z o.o., organizator Kongresu.

Przeniesienie działań marketingowych na sferę internetową nieodwracalnie zmieniło oblicze nowoczesnej komunikacji. O tym, w jaki sposób prowadzić skuteczne działania w przestrzeni cyfrowej opowiedzą prelegenci nadchodzącej edycji Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Zgłoszenia na kongres przyjmowane są za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie: www.kongresprofesjonalistow.pl. Dostępny jest tam również szczegółowy harmonogram wydarzenia oraz pełna lista prelegentów.

***

Organizator Kongresu Profesjonalistów Public RelationsNewsline sp. z o.o.

Partner Strategiczny: 
Totalizator Sportowy

Partner Merytoryczny
Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Sponsor Główny Kongresu: 
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Partnerzy: 
Orange PolskaIdeoIdeo ForceMediakraftTV, SuperDrob, Urząd Miasta RzeszowaUrząd Marszałkowski Województwa PodkarpackiegoMedia VisageStowarzyszenie ProCarpathiaZETO-RzeszówRegionalna Izba Gospodarcza w Katowicach.

Patroni medialni: 
Gazeta Codzienna NowinyNowiny24.plRadio VIAAd MonkeyBiznes na FaliEpr.plFundacja InternetPRLaw Business QualityMagazyn VIPMarketing przy KawieMarketing MiejscaNowy MarketingOOH MagazinePortal MedialnyMedialna PerspektywaPublicrelations.plManagerSigns.plTygrysy BiznesuMarketing i RynekAgencja Managerska VIP for YouFundacja Managerska CreativeCzasopismo naukowe RSKOGIDO Portal pracyQbusinessPIAP

Wydawnictwa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.