Warsztaty PAP: Informacje PR – w poszukiwaniu mistrzostwa formy i treści

Warsztaty PAP: Informacje PR – w poszukiwaniu mistrzostwa formy i treści

Chcesz dowiedzieć się, w jaki sposób pisać ciekawe i wartościowe dla dziennikarzy komunikaty prasowe? Jak zadbać o formę graficzną, stylistyczną i merytoryczną, nie wpadając przy tym w pułapkę marketingu? Zapraszamy na cykl bezpłatnych warsztatów z udziałem redaktorów Polskiej Agencji Prasowej, którzy podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Pierwsze spotkanie już 26 maja.

Rewolucja technologiczna 4.0 na rynku pracy Ponad połowa pracowników nie wie, czy ich firma wykorzystuje AI
Rusza kolejna edycja PR Wings, konkursu polskiej branży public relations
Skąd nadejdą kryzysy wizerunkowe w 2024 roku? Zmory Internetu, gospodarczo-polityczne i „czarne łabędzie” w tegorocznej edycji badania Kryzysometr

Warsztaty skierowane są do specjalistów zajmujących się komunikacją, relacjami z mediami, PR m.in. w firmach, agencjach public relations, instytucjach publicznych czy stowarzyszeniach. Do wszystkich, którym zależy na skutecznym i wzajemnie korzystnym docieraniu z informacjami do dziennikarzy.

Jak wynika z raportu PAP pt. „Konstrukcja i dystrybucja informacji prasowej”, 77 proc. ankietowanych dziennikarzy korzysta na co dzień z informacji prasowych, ponieważ znacznie ułatwia im to pracę. Jednak wciąż w informacjach prasowych, zdaniem respondentów, zbyt często pojawiają się treści marketingowe (55 proc.). Dziennikarze skarżyli się też na nadmiar zbędnych danych i wypowiedzi w przesyłanej informacji prasowej (39 proc.).

„PAP jest unikalną redakcją medialną, ponieważ naszym głównym zadaniem jest tworzenie artykułów i newsów dla dziennikarzy innych redakcji. Nasza wiedza i doświadczenia mogą być bardzo przydatne dla osób specjalizujących się w skutecznej komunikacji do mediów” – mówi współprowadzący warsztaty Ryszard Niżewski.

„Zrealizowane przez PAP badanie na temat informacji prasowych pokazało nam, że jest wiele aspektów i niuansów, na które warto zwrócić uwagę, aby treści PR zostały docenione przez dziennikarzy. Pokażemy rzeczywiste problemy i ich praktyczne rozwiązania” – dodaje.

W ramach warsztatów odbędą się trzy spotkania w dniach: 26 maja, 2 czerwca oraz 9 czerwca. Każde z nich podzielone będzie na dwie części: teoretyczną oraz praktyczną. Uczestnicy warsztatów będą mogli m.in. przedyskutować z prowadzącymi wszelkie kwestie dotyczące poprawności informacji prasowych pod kątem stylistycznym czy graficznym, a także poćwiczyć tworzenie takich komunikatów.

Aby móc wziąć udział w warsztatach trzeba wysłać zgłoszenie https://pap-mediaroom.pl/warsztaty/

Wystarczy jedna rejestracja, by móc uczestniczyć we wszystkich wydarzeniach.

AGENDA SPOTKANIA

  1. Warsztat – 26 maja godz.10.00-12.00

FORMA GRAFICZNA I STYLISTYCZNA INFORMACJI PRASOWEJ

  • Szata graficzna wiadomości mailowych, wykorzystanie formatu PDF, praktyka dziennikarza: w jaki sposób pobieramy tekst informacji prasowych.
  • Poprawność językowa, ortografia i interpunkcja – co irytuje, a co można, praktyka dziennikarza: jakich poprawek najczęściej dokonujemy w tekstach informacji prasowych.
  • Stylistyka informacji prasowej PR, jak się wyróżnić , a jak lepiej nie próbować, praktyka dziennikarza: jak dziennikarz tworzy tekst artykułu lub depeszy.
  1. Warsztat – 2 czerwca godz.10.00-12.00

MERYTORYKA I KONSTRUKCJA KOMUNIKATÓW PRASOWYCH

  • Budowa informacji prasowej, elementy tekstu: gotowy artykuł i/lub materiały backgroundowe, wypowiedzi ekspertów/menedżerów – preferowany format, styl, nazwy stanowisk, praktyka dziennikarza: czego najczęściej szukamy i czego brakuje w informacjach prasowych.
  • Prezentacja danych liczbowych, typy badań i sposoby ich przedstawiania, nadmiar i niedobór danych, precyzja nazewnictwa i prezentacja metodologii, praktyka dziennikarza: jakie grafiki i formaty danych liczbowych są przydatne w pracy redakcji.
  1. Warsztat – 9 czerwca godz.10.00-12.00

DOBRE DOTARCIE I BUDOWANIE RELACJI Z MEDIAMI

  • Przekazywanie informacji dotyczących branż z ograniczeniami (leki, alkohol, tytoń, hazard), pomysły na komunikowanie działań CSR, wspólne poszukiwanie tematów przez dziennikarza i PR-owca, follow up – jak utrzymywać kontakt z dziennikarzem, praktyka dziennikarza: rozmowy z prawnikami i PR-owcami w codziennej pracy redakcji.
  • Multimedialność informacji, zdjęcia (źródła, jakość, licencje, opisy), materiały wideo, podcasty – formaty i zastosowania, praktyka dziennikarza: jak korzystamy ze zdjęć w pracy redakcyjnej.

Warsztaty PAP to jedna z inicjatyw projektu Akademia Komunikacji PAP, w ramach którego będziemy organizować szkolenia, warsztaty oraz prezentować raporty w obszarze komunikacji, multimediów.

 

Źródło: Polska Agencja Prasowa
Grafika: Freepik.pl