Społeczność lokalna i internetowa. Promocja, która angażuje

Społeczność lokalna i internetowa. Promocja, która angażuje

W dniach 10 i 11 grudnia br. już po raz dziesiąty w ramach Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach spotkają się samorządowcy oraz specjaliści z zakresu marketingu miejsc z całej Polski, aby wspólnie dyskutować o promocji miast i regionów. Tegoroczna, jubileuszowa edycja odbędzie się w formie zdalnej. Rejestracji można dokonać na stronie www.podkarpackie.org.pl

Nowe wyzwania dla CSR
Wiecej kampanii online, mniejsze wydatki – nowy raport od AdReport
Ponad połowa Polaków oczekuje, że biznes będzie się angażować społecznie

Samorządy, podobnie jak podmioty prywatne powinny reagować na szybko zmieniające się trendy w komunikacji. Dziś budowanie relacji przeniosło się w dużej mierze do Internetu, a pandemia koronawirusa dodatkowo przyspieszyła zmiany. Według badania o nazwie „Jak Polacy korzystają z telefonu i Internetu w czasie pandemii” przeprowadzonego przez Krajowy Rejestr Długów w lipcu 2020 roku, Polacy używają obecnie telefonu komórkowego średnio 2-4 godzin dziennie. W tym czasie ponad połowa z nich przegląda strony internetowe lub spędza ten czas na korzystaniu z mediów społecznościowych.

Jednocześnie przesyt informacji z jakim mamy współcześnie do czynienia powoduje, że odbiorcy bardzo szybko przeglądają w sieci codzienne aktualności. Jak podaje IAB Polska w ubiegłorocznym opracowaniu pn. „Przewodnik po social mediach w Polsce”, taki trend widoczny jest w szczególności na urządzeniach mobilnych. Wiadomości konsumowane za pomocą smartfona są przeglądane o 41% szybciej niż na pulpicie komputera. Dlatego tak ważne jest, aby już w pierwszych sekundach zainteresować odbiorcę i zaangażować go do sięgnięcia po więcej treści dostępnych m.in. w mediach społecznościowych. O tym jakie formy komunikacji i promocji są najbardziej skuteczne z perspektywy samorządów będą opowiadać prelegenci X Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach.

Dziś trudno sobie wyobrazić promocję miast i regionów bez podejmowania aktywności w strefie online. Samorządy podobnie jak firmy powinny dostosowywać się do panujących trendów w obszarze komunikacji. Dodatkowo doświadczenia ostatnich miesięcy dowiodły, że media społecznościowe obok funkcji informacyjnej, zdają egzamin jako platformy komunikacji w kontekście niesienia pomocy potrzebującym, seniorom, a nawet lokalnym biznesom, których działalność została ograniczona przez lockdown – mówi prof. UW dr hab. Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Exacto Sp. z o.o. i organizator Kongresu. – Podczas tegorocznej edycji wydarzenia czekają na nas dyskusje o szeroko rozumianej komunikacji online – począwszy od aspektów związanych z budowaniem relacji z odbiorcami, poprzez prowadzenie skutecznej promocji w mediach społecznościowych – dodaje.

Podczas dwudniowego wydarzenia, o promocji w miastach i regionach opowiadać będą m.in.: Jacek Kotarbiński, ekonomista, rynkolog, marketer i autor bloga kotarbinski.com; Szymon Sikorski, CEO agencji PR Publicon; Adam Łaszyn, CEO Alert Media Communication; Alina Kucharzewska, Rzecznik Prasowa Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach czy Marek Kacprzak, Executive MBA, specjalista ds. komunikacji, wystąpień publicznych i sytuacji kryzysowych.

Partnerem X Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach jest Urząd Miasta Rzeszowa.

****

Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach powstał z myślą o samorządowcach, którzy podczas wykonywania swoich obowiązków zawodowych, zajmują się promocją i komunikacją miast oraz regionów. Wydarzenie corocznie gromadzi blisko 150 specjalistów z zakresu marketingu i public relations, a także prezydentów miast, sekretarzy czy dyrektorów wydziałów promocji jednostek samorządu terytorialnego. Tegoroczna edycja jest bezpłatna dla przedstawicieli samorządów.

Źródło: Exacto