Społeczność lokalna i internetowa. Promocja, która angażuje

Społeczność lokalna i internetowa. Promocja, która angażuje

W dniach 10 i 11 grudnia br. już po raz dziesiąty w ramach Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach spotkają się samorządowcy oraz specjaliści z zakresu marketingu miejsc z całej Polski, aby wspólnie dyskutować o promocji miast i regionów. Tegoroczna, jubileuszowa edycja odbędzie się w formie zdalnej. Rejestracji można dokonać na stronie www.podkarpackie.org.pl

Reklama online prawie 30% w górę w drugim kwartale 2021
Jak praca hybrydowa zmieniła postrzeganie siedziby firmy?
Hejt to nowa normalność, za nami XXI Kongres Profesjonalistów Public Relations

Samorządy, podobnie jak podmioty prywatne powinny reagować na szybko zmieniające się trendy w komunikacji. Dziś budowanie relacji przeniosło się w dużej mierze do Internetu, a pandemia koronawirusa dodatkowo przyspieszyła zmiany. Według badania o nazwie „Jak Polacy korzystają z telefonu i Internetu w czasie pandemii” przeprowadzonego przez Krajowy Rejestr Długów w lipcu 2020 roku, Polacy używają obecnie telefonu komórkowego średnio 2-4 godzin dziennie. W tym czasie ponad połowa z nich przegląda strony internetowe lub spędza ten czas na korzystaniu z mediów społecznościowych.

Jednocześnie przesyt informacji z jakim mamy współcześnie do czynienia powoduje, że odbiorcy bardzo szybko przeglądają w sieci codzienne aktualności. Jak podaje IAB Polska w ubiegłorocznym opracowaniu pn. „Przewodnik po social mediach w Polsce”, taki trend widoczny jest w szczególności na urządzeniach mobilnych. Wiadomości konsumowane za pomocą smartfona są przeglądane o 41% szybciej niż na pulpicie komputera. Dlatego tak ważne jest, aby już w pierwszych sekundach zainteresować odbiorcę i zaangażować go do sięgnięcia po więcej treści dostępnych m.in. w mediach społecznościowych. O tym jakie formy komunikacji i promocji są najbardziej skuteczne z perspektywy samorządów będą opowiadać prelegenci X Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach.

Dziś trudno sobie wyobrazić promocję miast i regionów bez podejmowania aktywności w strefie online. Samorządy podobnie jak firmy powinny dostosowywać się do panujących trendów w obszarze komunikacji. Dodatkowo doświadczenia ostatnich miesięcy dowiodły, że media społecznościowe obok funkcji informacyjnej, zdają egzamin jako platformy komunikacji w kontekście niesienia pomocy potrzebującym, seniorom, a nawet lokalnym biznesom, których działalność została ograniczona przez lockdown – mówi prof. UW dr hab. Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Exacto Sp. z o.o. i organizator Kongresu. – Podczas tegorocznej edycji wydarzenia czekają na nas dyskusje o szeroko rozumianej komunikacji online – począwszy od aspektów związanych z budowaniem relacji z odbiorcami, poprzez prowadzenie skutecznej promocji w mediach społecznościowych – dodaje.

Podczas dwudniowego wydarzenia, o promocji w miastach i regionach opowiadać będą m.in.: Jacek Kotarbiński, ekonomista, rynkolog, marketer i autor bloga kotarbinski.com; Szymon Sikorski, CEO agencji PR Publicon; Adam Łaszyn, CEO Alert Media Communication; Alina Kucharzewska, Rzecznik Prasowa Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach czy Marek Kacprzak, Executive MBA, specjalista ds. komunikacji, wystąpień publicznych i sytuacji kryzysowych.

Partnerem X Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach jest Urząd Miasta Rzeszowa.

****

Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach powstał z myślą o samorządowcach, którzy podczas wykonywania swoich obowiązków zawodowych, zajmują się promocją i komunikacją miast oraz regionów. Wydarzenie corocznie gromadzi blisko 150 specjalistów z zakresu marketingu i public relations, a także prezydentów miast, sekretarzy czy dyrektorów wydziałów promocji jednostek samorządu terytorialnego. Tegoroczna edycja jest bezpłatna dla przedstawicieli samorządów.

Źródło: Exacto