Skrzydlata osiemdziesiątka – 80 zgłoszeń na debiut nowego konkursu PR Wings

Skrzydlata osiemdziesiątka – 80 zgłoszeń na debiut nowego konkursu PR Wings

Aż 80 zgłoszeń w ciągu zaledwie 35 dni wpłynęło na nowy konkurs public relations o nazwie PR Wings ogłoszony w lipcu przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR). Obecnie zakończył się etap zgłoszeń i zaczynają się prace niezależnego Jury składającego się z 27 uznanych ekspertów komunikacji spoza SAPR, którzy wyłonią najpierw po trzech nominowanych w każdej z 13 kategorii konkursowych a potem zwycięzców. Ogłoszenie wyników nastąpi 16 września 2021 r. na specjalnej gali podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations w Rzeszowie.

Skąd nadejdą kryzysy wizerunkowe w 2024 roku? Zmory Internetu, gospodarczo-polityczne i „czarne łabędzie” w tegorocznej edycji badania Kryzysometr
Rekrutacja nowych pracowników oczami HR-owca
Trendy w public relations w czasach informacyjnej hiperinflacji

PR Wings ma na celu promowanie profesjonalnych, etycznych oraz wyróżniających się praktyk w zakresie public relations i komunikacji, a przez to pomóc w tworzeniu coraz bardziej profesjonalnego, opartego na najwyższych standardach rynku usług PR w Polsce. Co roku będzie wyłaniać i nagradzać najbardziej efektywne, kreatywne i innowacyjne projekty, zjawiska i osoby z zakresu szeroko rozumianej komunikacji i Public Relations. W konkursie mogą wziąć udział wszystkie podmioty komunikujące się w Polsce publicznie i chcące zwrócić uwagę na szczególne osiągnięcia komunikacyjne. PR Wings został tak skonstruowany, by wyróżniać się wysoką wiarygodnością i obiektywizmem procesu wyłaniania zwycięzców oraz najlepszych projektów. Dlatego pełen skład Jury jest niezależny od Organizatora, czyli SAPR, a nad poprawnością przebiegu konkursu i procedury głosowań czuwa kancelaria prawna MDDP Olkiewicz i Wspólnicy. Partnerem Konkursu jest Press Service Monitoring Mediów. Bieżące informacje o konkursie znaleźć można pod adresem www.prwings.pl.

„Aż 80 zgłoszeń przerosło nasze oczekiwania swoistego start-upu konkursowego, jakim dla SAPR jest PR Wings. Pomimo trudnego ubiegłego roku dla całego biznesu w związku z COVID-19, tym bardziej cieszy nas taka liczba prac. W przyszłym roku będziemy konsekwentnie rozwijać tę inicjatywę, tak potrzebną naszej branży.  Jesteśmy teraz na dorobku, ale debiut jest z przytupem” – powiedział Paweł Bylicki, Koordynator Konkursu PR Wings.

A Paweł Trochimiuk, wiceprezes SAPR odpowiedzialny w Stowarzyszeniu za ten projekt dodał:

„Pamiętam jak w 2003 roku jako Przewodniczący Jury startujących wówczas Złotych Spinaczy byłem zachwycony liczbą 57 zgłoszeń pierwszej edycji tamtego konkursu. Później było trochę gorzej i dopiero 5 lat później, w 2008 r. udało się przekroczyć liczbę 80 zgłoszeń. Dlatego ten obecny debiut 80 zgłoszeń w PR Wings tak cieszy. Jest bowiem dowodem na to, że branżowe zapotrzebowanie na pluralizm, rzetelny konkurs, wiarygodne nagrody jest bardzo duże a rynek jest szerszy i dojrzały”.

Konkurs PR Wings ma charakter kompleksowy, a wachlarz nagród ma szeroko pokazać kondycję polskiej branży PR w różnych kontekstach. Właśnie dlatego nowy konkurs SAPR-u obejmuje nie tylko kategorie odpowiadające kluczowym obszarom public relations, jak np. PR produktowy, korporacyjny czy komunikacja kryzysowa. Wśród 13 kategorii konkursowych są też takie, które mają wyłonić PR-ową Innowację Roku (kampanię nowej generacji), wskazać Komunikacyjny Game Changer (Zmiana Biznesowa Roku w PR) czy kampanię, która wywarła Największy Wpływ Społeczny (CSR).

W pierwszej edycji PR Wings nagrodzone zostaną projekty PR zrealizowane w 2020 roku oraz zjawiska, wydarzenia i osoby, które wyróżniły się w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2020, a więc w roku szczególnie wymagającym komunikacyjnie ze względu na pandemię.

Wiele uwagi przy konstruowaniu nowego konkursu organizatorzy poświęcili realizacji postulatu wiarygodności i prestiżu.  Aby to zapewnić Jury konkursu tworzą osoby wyłącznie o wysokim uznaniu branżowym i niezależni od organizatora – spoza SAPR. Są to najwyższej rzetelności specjaliści z wiodących polskich korporacji, NGOs, eksperci nowych mediów i marketingu, wybitni konsultanci z niezrzeszonych agencji PR, przedstawiciele świata nauki PR oraz organizacji branżowych.

TYLKO JEDEN

Prestiż nagród w PR Wings zapewnić ma także procedura wyboru. Jak w słynnych Oscarach w każdej kategorii będzie tylko jeden zwycięzca spośród trzech nominacji, które w pierwszym etapie prac Jury uzyskały najwięcej głosów. Ponadto, aby uniknąć wpływania na siebie jurorów czy innych problemów, jak spontanicznie organizowane na posiedzeniach Jury reasumpcje głosowań, jurorzy będą pracować tylko oddzielnie, a proces wyboru odbywać się będzie wyłącznie online, zaś nad prawidłowym przebiegiem głosowania będzie czuwała kancelaria prawna MDDP Olkiewicz i Wspólnicy.

Ilustrującą stan polskiego PR kolekcję nagród w 13 kategoriach wybraną przez Jury uzupełni Nagroda Specjalna SAPR. Zostanie ona dokonana w innym trybie i będzie wyróżnieniem od społeczności ponad 400 specjalistów PR, tworzonej przez pracowników 33 agencji zrzeszonych w SAPR. Każda agencja Stowarzyszenia delegowała ze swego Zespołu jedną osobę, która wejdzie w skład Jury Specjalnego PR Wings, które wybierze zwycięzcę Nagrody Specjalnej SAPR, swoiste Grand Prix, spośród wszystkich zgłoszeń do konkursu.

JURORZY KONKURSU PR WINGS:

Kuba Antoszewski, Kantar; Maciej Budzich, bloger, influencer Mediafun; Magdalena Budziszewska,
T-Mobile; Sebastian Bykowski, Press Service Monitoring Mediów; Beata Chądzyńska, Senior PR Manager, Huawei, Jerzy Ciszewski, publicrelations.pl & Hanami Communications; Łukasz Dominiak, Animex; Łukasz Goździor, Jaguar & Land Rover; Radosław Górecki, Ghelamco; Sebastian Hejnowski, SEC Newgate CEE; Wojciech Jabłczyński, Orange Polska; Magdalena Kępiński, Dyrektor ds. komunikacji Veolia; Anna Kiryjow-Radzka, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich “PRom”; dr inż.; Jacek Kotarbiński, uznany profesjonalista z zakresu digital marketingu; Karolina Łuczak, Provident; Bartek Milczarczyk, Polskie Stowarzyszenie Public Relations; Anna Miotk, Uniwersytet Warszawski; Bohdan Pawłowicz, NASK, Rada Etyki Reklamy; Maksymilian Pawłowski, Leroy Merlin; Magdalena Przysłupska, Fundacja DKMS; Karol Sadaj, AION Bank; prof. Karina Stasiuk-Krajewska, Uniwersytet SWPS Wrocław; Joanna Świerkosz, Accor; Martyna Węgrzyn, Danone; Katarzyna Wilczewska, PEPCO; Piotr Turek, Narodowy Bank Polski; Damian Ziąber, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny i PSPR.

O SAPR

Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało 20 października 2020 r. w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.

Więcej informacji udziela:

Paweł Bylicki, Koordynator Konkursu PR Wings, e-mail: pawel.bylicki@sapr.com.pl, tel. 535055705.

Źródło i grafika: Biuro prasowe SAPR