Jaka jest rola aktywności w sieci w kompleksowej strategii komunikacji marki? Co robić kiedy kryzys narusza stabilny dotąd wizerunek i dlaczego tak ważna jest prewencja kryzysowa? Na te i szereg innych pytań odpowiedzą praktycy public relations w trakcie tegorocznego Kongresu Public Relations, który odbędzie się w dniach 16-17 września w Rzeszowie.
Kongres Public Relations to wydarzenie, którego celem jest edukowanie i wzmacnianie tożsamości branży public relations. To przestrzeń stworzona na potrzeby dyskusji o współczesnych narzędziach komunikacji, obowiązujących trendach i standardach. Chociaż pierwsze edycje wydarzenia (ponad dwadzieścia lat temu) miały charakter naukowy, obecnie organizatorzy stawiają przede wszystkim na łączenie nauki z praktyką, wiedzy pochodzącej z badań i analiz z doświadczeniem praktyków.
Tematem przewodnim tegorocznej edycji jest Digital PR, hejt oraz zarządzanie kryzysem w sieci. Jest to wynikiem badań ale także odpowiedzią na potrzeby wynikające ze zmian w których partycypuje branża. Wiosną ubiegłego roku specjaliści public relations stanęli przed koniecznością natychmiastowego przystosowania się do nowej sytuacji. Narzędzia i technologie informatyczne stały się zarówno wsparciem jak i czynnikiem utrudniającym budowanie relacji. Jak wskazuje badanie Softwere House 2020, w początkowej fazie pandemii można było odnotować wzrost ruchu w sieci o 30%. Marki musiały zintensyfikować działania prowadzone w sieci, chcąc nadal skutecznie docierać do swoich klientów.
– Od lat obserwujemy dynamiczny wzrost aktywności w sieci w ramach prowadzonych przez firmy działań public relations. Pandemia niewątpliwie przyspieszyła ten proces. Zmiany niosą ze sobą liczne korzyści, warto jednak pamiętać o nowych zagrożeniach. Podczas Kongresu PR będziemy poszukiwać odpowiedź na szereg ważnych pytań. Czego nauczyła nas pandemia? Jak marki radziły sobie z kryzysami wizerunkowymi? W jakim kierunku zmierza branża public relations? – mówi Dariusz Tworzydło, organizator i pomysłodawca Kongresu PR. – Obecnie jesteśmy na etapie finalizacji programu, ale już teraz mogę zdradzić kilka szczegółów. W tym roku będziemy mogli wysłuchać m.in. Marcina Domagały, Video Content Managera OLX, Bartosza Staniszewskiego, prezesa Brandfeed, Agnieszkę Sobucką, Menadżerkę ds. Komunikacji PR i Rzeczniczkę Prasową Emitel S.A., Przemysława Przybylskiego, Dyrektora Biura Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznika Prasowego Credit Agricole Bank Polska S.A. Oczywiście nie zabraknie Sebastiana Bykowskiego, z PRESS-SERVICE Monitoring Mediów czy Adama Łaszyna, prezesa Alert Media Communications, który dokona subiektywnego przeglądu najciekawszych zjawisk PR minionego roku. Wkrótce opublikujemy cały program i podamy wszystkie nazwiska.
W tym roku podobnie jak w przypadku ubiegłorocznej edycji, organizatorzy zdecydowali się na realizację Kongresu w formule hybrydowej. Oznacza to, że goście będą mogli wybrać jedną z dwóch opcji uczestnictwa: stacjonarnie lub za pomocą transmisji live. Szczegółowe informacje wraz z formularzem zgłoszeniowym można znaleźć na stronie https://kongresprofesjonalistow.pl/zgloszenia/